Inlägg från: Villimey |Visa alla inlägg
  • Villimey

Jag längtar till jul!!!

Liseberg är väldigt fint till jul, har varit där en gång tidigare på julmarknad. Nu planerar vi att åka dit med sonen. Men var ska man bo? Är det någon som har ett bra förslag? Jag funderar på båten som Liseberg har på sin hemsida.

I natt fick jag en idè att göra pepparkakshuset i trolldeg. Då kan sonen enklare vara med på själva byggandet tänker jag. Dekorera med godis och måla efter bränningen. Jag har aldrig gillat att äta pepparkakshus ändå. Tyckte att dem smakade damm när jag var liten.

• Villimey

Tack för tipset mamma smurfen!

Fördel med båten är att det verkar så mysigt och att sonen älskar båtar men å andra sidan tror jag att han uppskattar mer att få kunna ha mer plats och leka. På hotell barken ingick julbord också och det tror jag är en rysare med 2-åring om det inte finns lekmöjligheter...
    På novotel var det 2 nätter och det tror jag att vi vill ha i Göteborg.

• Villimey
    Frökenolson skrev 2010-10-19 19:31:23 följande:
    lisebergshotellet är ganska mysigt!
    Hotell heden?
  • Villimey

Vi bokade hotellet ikväll, så nu blir det Lisebergs julmarknad. Vi stananr två nätter så hinner vi även besöka universeum.

• Villimey
    Mariohn skrev 2010-10-20 22:00:31 följande:
    Jag ska gå och lägga mig men kände mig tvungen att logga in och berätta exklusivt för mina julvänner att nu vräker snön ner över LUND! Har varit ute en långpromenad i de vita flingorna med lillkillen i vagnen. Han sken som en sol!  Kram på alla
    Vad underbart! Här ska det kanske snöa natten mot fredag.
  • Villimey
    Mariohn skrev 2010-10-22 11:01:27 följande:
    Ja har man tålamod och vilja går det nog lättare Jag kände när jag kom in i affären att "nej vad fan"....Det gick inte att gå omkring. Man köade från trådkorg till trådkorg och leksaksavdelningen gick inte ens att gå in på. Personal stod och stoppade folk och passade vagnar åt folk för att de skulle hitta dem igen osv. Det var verkligen inte kul. Nästan alla hyllor på julavdelningen var tomma och julpapper och sådant fanns inte kvar och personalen sa att det tyvärr inte finns på lager på ett tag för det har gått åt så. Sjukt tråkigt!!

Snö däremot är mysigt Här är ingen snö nu men det blåser ordentligt och höstlöven i vår trädgård är ilsket röda och blåser av ett efter ett. Skitmysigt!  
    Jag tror på såpaeffekten, antalet ullaredstrådar är minst sagt hög på fl sedan såpan började. Igår var det en tråd om ett chartrat tåg till Ullared.

Idag hade folk snökrig inne i centrala Stockholm. I år är pojken två och det är första vintern han vet vad snö betyder. Så det var en härlig känsla när han själv stod och tittade ut och skrek av glädje och förvåning-MAMMA massa snöj...
  • Villimey
    LilaLiljan skrev 2010-11-03 11:05:29 följande:
    haha, tänkte inte på att det finns andra "inte jul"-recept som innehåller det =P
    Det är supergott med saffransrisotto med massor av parmesan, tillsammans med en god gryta blir det härlig höstmat
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!