Mariohn skrev 2010-10-22 11:01:27 följande:
Ja har man tålamod och vilja går det nog lättare
Jag kände när jag kom in i affären att "nej vad fan"....Det gick inte att gå omkring. Man köade från trådkorg till trådkorg och leksaksavdelningen gick inte ens att gå in på. Personal stod och stoppade folk och passade vagnar åt folk för att de skulle hitta dem igen osv. Det var verkligen inte kul. Nästan alla hyllor på julavdelningen var tomma och julpapper och sådant fanns inte kvar och personalen sa att det tyvärr inte finns på lager på ett tag för det har gått åt så. Sjukt tråkigt!!
Snö däremot är mysigt
Här är ingen snö nu men det blåser ordentligt och höstlöven i vår trädgård är ilsket röda och blåser av ett efter ett. Skitmysigt!
Jag tror på såpaeffekten, antalet ullaredstrådar är minst sagt hög på fl sedan såpan började. Igår var det en tråd om ett chartrat tåg till Ullared.
Idag hade folk snökrig inne i centrala Stockholm. I år är pojken två och det är första vintern han vet vad snö betyder. Så det var en härlig känsla när han själv stod och tittade ut och skrek av glädje och förvåning-MAMMA massa snöj...