Inlägg från: Ellie86 |Visa alla inlägg
  • Ellie86

Jag längtar till jul!!!

Till er som inte upplevt jul på liseberg! ÅH åk dit! Det är såååå underbart! Jag älskar julen! I år kommer vi att ha en liten spädis men jul på liseberg kan man ju ändå gå på!! Bebisen kommer ha det gott i vagnen!

Det är så mysigt, det är renar, små bodar med massa gött och juligt, det är tomtar å musik å karuseller! Åhhh jag längtar såååå!!

Så har ni möjlighet, åk dit! Det är en riktigt mysig upplevelse!

• Ellie86
    Mariohn skrev 2010-10-19 14:14:32 följande:
    Åh vad mysigt det hade varit. Vill så gärna men sonen är 1 år då och det blir en lite väl lång bilresa för honom tror jag. Nästa år kanske
    Ja absolut :) Vi har det rätt bra, bor ungefär 10 min från Liseberg... annars hade nog inte vi åkt dit med en spädis :) hihi!

Men ta det när er son blitt lite större, han kommer att älska det! De har ett helt underbart tomteland som är helt magiskt för barn. Var där med min systers barn förra året, 2 och 4 år gamla, de var helt förtrollade! :) Så kan verkligen rekomendera det :) hihi

(nä jag är inget julfreak, inte alls... önskar bara man kunde börja pynta redan nu) hihi
  • Ellie86
    Mariohn skrev 2010-10-19 14:31:36 följande:
    Haha vad avundsjuk jag blir! Vi har 30 mil och med en liten som har spring i benen kan det bli mer jobbigt än kul...Men det kanske går att lösa
    Det tar liiiie längre än 10 min för er då att komma hit ;) Haha... förstår att det kan bli lite jobbigt då.. hmm hur ska man kunna lösa detta då? ;) Ni får köra på julskyltning i år istället, barnen brukar ju älska det också! Hihi... Det är ju det som är så underbart med barn, det krävs inte mycket för att de ska få en magisk upplevelse! :D
  • Ellie86

Jaa! Åhh jag längtar tills jag får göra sånt med vår kotte!! Tänk vad julen måste bli magisk igen när barnen blir lite större! Då kan man själv få vara lite barnslig liksom!

(haha okej, det var inte så längesen jag var barnslig, är 24, men ändå! Nu är det helt okej liksom när barnet kommer!)

• Ellie86
    mamma smurfen skrev 2010-10-19 18:40:37 följande:
    Hotellet ligger i hamnen så utsikten är över hamninloppet, strax nedanför bron...dvs ALLA Stena-båtar passerar framför hotellet=)
    Sedan finns det möjlighet att åka båt in till centrala delar av stan ( älvsnabben) det är vanlig lokaltrafik=)

nackdelen är att det är VÄLDIGT mycke folk på hotelet under juletid, spec när julborden har börjt... men annars e de det toppen hotel=) 
    Ja! Novotel ligger ju underbart mysigt till! Så gillar grabben båtar är ju Novotel perfekt! Priset var ju inte så farligt heller, ska nog rekomendera det för polare nere i Skåne! Tack för tipset!
  • Ellie86

Åhh jag vill också iväg till Ullared! Men höggravid å trängas där inne är nog ingen höjdare (v.38+0 idag) å jag orkar inte gå så mycket... så i år blir det nog inget Ullared på jul i alla fall... synd för de har ju så mycket fint inför julen!!

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!