Inlägg från: mammact |Visa alla inlägg
  • mammact

Jag längtar till jul!!!

här hoppar jag gärna in!! älskar julen  och allt pyntande. Köpte lite tomtar i september när jag var på gekås och längtar tills det är dags att pynta. Nya tomtar är ett måste varje år även om jag vet att jag redan har massor. Men är det jul så är det!! Det ska vara tomtar, pepparkakor, apelsiner med nejlikor med mera..

Jag har dock varit dålig på att köpa julklappar i år. Inte en enda är köpt ännu.... Måste börja. Men barnen önskar sig inte mycket i år. Har en son som är fem år och älskar bilar... så det får väl bli några nya. Dottern är sju år och älskar att pyssla så där brukar det inte vara så svårt att handla, men hon har redan massor känns det som.

• mammact

härligt att vara ledig över jul! Jag själv är elevassistent och alltid ledig i jul! I år har vi julen här hemma och jag längtar tills det är dags att pynta och baka och rulla köttbullar med mera. Julgodis tips mottages gärna!

• mammact

Tack för fina julgodis tips! Brukar alltid smälta choklad och blanda i rispuffar för det vill barnen alltid ha. Något som jag också kan tipsa om är julchokladbollar. Då tillsätter man glögg istället för kaffe i chokladbollarna. Gott tyckte till och med mina barn förra året.

Jag älskar Amelia jul!! När kommer den ut tro? Finns massor med fint i jotex julkatalog!! ÅÅÅÅ vad jag längtar!

• mammact

CArro81: Vi har också börjat läsa julböcker som godnattsaga. Så underbart att det börjar närma sig.

• mammact

Än så länge så har bara panduros stora katalog kommit. Men det brukar komma en liten julig också.
    Jotex katlogen fick jag för några veckor sedan. Ellos har också kommit med en lite juligare tidning, men kommer säkert mer där också.

• mammact

Jag har allers julmagasin här hemma nu. Maken kom just hem med den. Ja, lillabus81 måste säga att de senaste åren har den varit sig ganska lik med bara lite förändringar, men,,,,,

• mammact

Ja, nu måste jag sätta fart med paketkalendrarna känner jag. Tips mottages gärna har en son på fem år biltokig.. Så visst en del bilar blir det. En dotter på sju år och där är det inte lika svårt.

JAg brukar också lägga i lite strumpor och tandborste. Skumtomtar på lördagarna. Men vill ha idéer.

Åt mina första pepparkakor för året i fredags. Gud vad gott!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• mammact

Ja, här är en till som bara har små vita lampor utomhus. Så mysigt när slingorna åker upp där ute.

• mammact

mysigt med julmarknad! SJälv bor jag i skåne och funderar på om vi i år ska åka över till Köpenhamn och tivoli på deras julmarknad.

• mammact

ja här i kristianstad nere i skåne så fick vi lite, lite snö igår , men nu är det borta och bara blött. Solen skiner iallafall.

någon som vet när amelia jul kommer ut i år?

• mammact

Idag har jag suttit på mitt pysselrum och knåpat ihop julkort. Totalt är sju stycken gjorda nu!! Satt och nynnande julsånger också. Så mysigt!

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!