Inlägg från: fie m melwin |Visa alla inlägg
  • fie m melwin

Jag längtar till jul!!!

Hej på er!! Jag har hängt i dom här jultrådarna nu dom sista åren och känner igen några av er sen dom tidigare åren skoj:)

Japp nu är planerna inför julen igång å har börjat fundera lite smått på vad man ska köpa..
    Dock jobbar jag hela julen enligt vårt schema men fundera stark på att ta ut föräldraledigt.. För vem vill jobba från 15,30 på julafton till 16 på juldagen å börja kl 12 igen på annan dagen till 22.. Nä inte jag iallfall har ju faktiskt två små barn här hemma oxå..

Har täbkt att jag ska börja skriva lista på vad barnen ska få vilken dag i adventskalendern..

• fie m melwin

Idag ska jag ringa våran vikarie å se om hon kan tänka sig att jobba julafton.. Jag har ju två små barn, 3 å 5 å känner inte alls för att jobba julafton, juldagen å annandagen + nyårsafton... 

Önska mig Lycka Till!!

• fie m melwin

Vår vikarie ta mitt pass från julafton kl 15 till juldagen kl 16 så nu behöver jag bara jobba annandagen å innan i julveckan jobbar jag bara måndag dag.. Så nu kan jag börja planera jul på allvar!!!

Jag ska oxå ha föräldraledigt å enligt min chef så få dom inte neka om du lämnar in två månader i förväg å få ta ut max tre perioder per år..

• fie m melwin

Nu har även jag köpt Allers jultidning!
    Har inte hunnit bläddra i den änu men de blev ett paket pepparkakor oxå å glögg finns här hemma från förra åtet.. SÅ ja de blir nog en riktig mys kväll snart:)

• fie m melwin

Så myssigt att sitta å läsa i den här tråden!

Fundera skarpt på om jag skulle börja städa å putsa fönster här idag.. Å när man ändå är igång är de då inte lika bra att sätta upp julgardiner å stjärnorna oxå då?!

Bruka vara hård å inte ta fram något innan första advent men iår blir de stressigt..

Jag är fruktansvärt trött å orkeslös å när jag är hemma är barnen oxå hemma åkräver sitt!

Ja i år blir de nog en tjuvstart:)

• fie m melwin

Älskar denna tråden..  På tal om gran. vi har oxå haft sån där ful plastfot till grannen men nu är den paj, nån som vet nån fin som inte kostar multum och som de desutom få plats en grov gran i. Vi köper alltid kungsgran eller liknande och dom har en tendens till att vara grova. 
    Tar som regel innan granen till luncia så jag vill hinna njuta. Bruka vara trött på julpyntet runt nyår så då brukar tomtar och granen åka ut så få resten vara kvar till tjugonda knut..

• fie m melwin

Nu ska jag gå å göra mig klar för att åka till HUSEBY JULMARKNAD, jag å min mamma och en hel massa andra (bussresa).. Barnen å maken lämmnar jag hemma, tänkte åkt med dom först men så mycke lugnare att kunna gå å titta utan barnvagn å gnälliga barn :) Ha en trevlig kväll för de ska jag ha :)

• fie m melwin

HJÄLP!!!

Slog mig nyss att jag har missat att de här med paketkalendrarana till barnen. *skäms*

Vet att de ska finnas en sida på nätet där dom säljer massa små grejer lämpliga till kalendrar, kan ni hjälpa mig hitta denna? eller har ni tips på grejer till en 6,5årig å en 4åring (killar)

• fie m melwin

gahhh.. mina juldukat är borta.. Har letet som en tok halva fm men inte ett spår. Jaja få nog lägga på en svart löpare på tvbordet å så nån julblomma och adventsljusstaken så bord ede ju funka,. Nu sitter dock barnen där å greja så hela bordet fullt:)

I Tisdags bad jag min man å våra söner att dom skulle gå ut och spika ihop en stomme till en bock åt mig. Jag tänkte mig en som va kankse 40cm till manken. Vet ni vad dom gör?
    Jo dom tar en av våra sågbockar å sätter på ett huvud så de blev alltså en stomme som är 90cm till manken. Idag har barnen å jag varit ute och klätt den, han dock ej färdigt för de började regna. Ska fixa ett par stora horn också så lite mer granris få nog plockas. Barnen överlyckliga då dom kan sitta på den ihop :)

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!