Inlägg från: Amariea |Visa alla inlägg
  • Amariea

Jag längtar till jul!!!

Jag har läst tråden ett tag men inte skrivit. Jag älskar verkligen julen och började längta i augusti. Flört  Imorse när jag klev up var det helt kolsvart ute och i huset. Tänk vad mysigt att kliva upp till tända adventsljusstakar och adventsstjärnor istället. I år blir första året i vårt nya hus så jag längtar efter att få köpa ny utebelysning och dekorationer! Nya gardiner måste jag också köpa. :)

• Amariea

Är det någon som vet när julkatalogerna börjar komma?

• Amariea

Jag tänkte på Panduro, Jotex och liknande. Så Jotex har redan kommit? Då får jag ta och beställa den. Den brukar komma automatiskt.

• Amariea
    TheLove skrev 2010-10-16 22:30:27 följande:
    Längtar såå till jul nu!!! Är extremt sugen på blossas rumglögg... Är gravid men visst borde det gå bra att koka bort alkoholen?
    Det här undrar jag också.
  • Amariea

Vad tycker ni om att ha ljus i trädgården, är det finnare om alla ljusslingor är i samma färg eller om de är olika? Har en trädgård för första gången så jag planerar att köpa "nät" och lägga över några buskar och träd.

• Amariea

Jag tycker själv att det är snyggast med vita lampor men var nyfiken på vad ni andra tyckte. Tänkte att någon kanske tycker att det är tråkigt?

• Amariea

Är det någon som vet var jag kan köpa vanliga klassiska adventsstjärnor i metall? Ni vet de där lite orange-guldiga. Alla affärer jag har kollat på har bara den moderna versionen i papp.

Här är en bild på hur de ser ut: www.styleroom.se/image/scaled/normal/lx65/1/193619-adventsstj%C3%A4rna.jpg

Funkar med såna med längre spets längst ner också typ den här: ellinorsjulblogg.blogg.se/images/2009/julfnster_59778100.png

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!