Inlägg från: CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE |Visa alla inlägg
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

Jag längtar till jul!!!

Candygirl xxx skrev 2010-10-03 23:31:54 följande:
    Förresten så kan man köpa julmust på 50cl glasflaska på Ica Maxi (iaf där jag bor) nu. Jag har inte vågat köpa den än..är ett märke/sort jag ej har testat : Zeunerts.
    Min absoluta favvo är nämligen Apotekarens julmust..den är klart godast tycker jag. Men jag är ju så suuuugen på julmust att jag nog lär köpa den ändå bara för att Tungan ute
    Zeunerts är i stort sett den enda julmust jag dricker, i och med SVTs "reklam" för den förra året (Plus) tog många affärer in den så den finns tillgänglig nästan överallt.

Annars så föredrar jag helst cola på jul men Zeunerts julmust är en klass för sig.
    I am free because I know that I alone am morally responsible for everything I do.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Miot skrev 2010-10-06 12:32:47 följande:

Nu finns vår glögg att hämta! =) Riktigt fin flaska i år, har ni sett den?
    Fick riktigt stor lust att dricka glögg och äta pepparkaka med ädelost på, mmmmmm....

Är det saffransglöggen?

Såg någon reklam för det och den verkar ganska intressant
    I am free because I know that I alone am morally responsible for everything I do.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Mariohn skrev 2010-10-06 16:08:34 följande:
    Nej  Som sagt...Sunes jul, julens hjältar, trolltider...det är grejer det. Julkalendern ska handla om julen och vara mysig för BÅDE barn och vuxna. Det är det jag gillar med de gamla hederliga kalendrarna. De är mysiga och utformade på ett sätt så att barn kan uppskatta dem men det finns ett styng av humor som vuxna kan känna igen sig i och relatera till också...så att HELA familjen kan titta och ha kul. Nu känns det mest skitlöjligt och som om kalendern är utformad för riktigt små små barn och mest går ut på trams och flams som treåringar uppskattar. 
    Mysteriet på Greveholm är svårslagen.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    littlemisstrouble skrev 2010-10-12 20:35:20 följande:
    man köper den ju ändå bara för att få lite julstämning men nog kunde dom försöka variera innhållet lite från år till år kan man ju tycka,
    Rätta mig om jag har fel nu för nu är jag ute på ordentligt djupt vatten, jag kan inget om det här. Men är det inte så att julspecialtidningar främst är till för dem som inte i vanliga fall läser tidningen? Som kanske köper den i lösnummer (prenumeration?) och använder den som inspiration?

Då är det ju nästan tvunget att visst innehåll är samma, det finns ju inte obegränsat med sätt att göra julgardiner eller sätta upp granen (om det nu är det som tas upp).

Jag fick den tanken när jag tänkte på hur det är med vissa andra tidsskrifter och deras specialutgåvor.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

En annan sak som är roligt med jul är diskussioner om just julen och traditioner. Förra året hade jag riktigt roligt här på FL med diskussioner om "Vit Jul", avslutningar i kyrkan, traditioner och så vidare.

• CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Mariohn skrev 2010-10-13 21:13:53 följande:
    Det har jag missat. Kör igång
    Lite för tidigt, det får bli i mitten av november.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    HannaVirrpanna skrev 2010-10-14 07:53:10 följande:
    Favorit julmusik då? Gamla Bing Crosby låtar, Carola eller typ Kurt Olssons damkör?
    Fairytale of New York är given. Men några andra favoriter:

Celtic Womans julalbum
    The Night Santa Went Crazy
    Proper Crimbo
    Andrea Bocellis från förra året (?)

Ja, det mesta helt enkelt. Inte Carola dock. Kräks
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Mariohn skrev 2010-10-14 15:09:30 följande:
    Celtic women är helt underbara.

">

Mjo, vi diskuterade det förra året, tror jag.

">

Fortfarande djupt imponerad av höjningen vid 1.53.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Zorba1980 skrev 2010-10-19 15:10:49 följande:

Hoppas verkligen att barnens jular kommer bli lika magiska och härliga som dom man själv minns Tomte

I de flesta fall kommer nog minnet av jularna att vara det. Om det är samma sak som att jularna var magiska och härliga kan diskuteras.
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!