Inlägg från: Miot |Visa alla inlägg
  • Miot

Jag längtar till jul!!!

Jag börjar längta som en tok nu! Speciellt när det är sånt här regnväder ute.

Har faktiskt redan börjat funderat på julklappar. har man 3 ungar + massa andra som ska ha julklappar så kanske det är smart. Brukar alltid vara ute dagen innan och köpa annars, inte bra!
    Sen har vi ju en såndär paketkalender till ungarna som det ska hänga en massa småskit i =).

När brukar ni börja handla julklappar?

• Miot

Att vara på bb runt jul är konstigt nog skitmysigt! Min mellantjej är född på luciadagen och dom hade massa ljusstakar och pynt framme faktiskt, dom hade tom en gran :). Det var en riktig julstämning mellan värkarna :).

• Miot

Nu har jag missat endel av vad ni har skrivit så det är mycket möjligt att denna frågan har kommit upp tidigare men jag frågar igen :)
    Vad brukar ni göra dagen innan julafton, har ni några traditioner då?

Vi brukar spela Bingolotto (enda gången på året skall tilläggas) fixa julskinkan och även ta första julskinksmackan, slå in de sista julklapparna och smaka på årets glögg. Personligen tycker jag nästan att dagen före julafton är mysigare än självaste julafton :).

• Miot

Jag skickade in ansökan om föräldraledigt i fredags. Skulle jobba hela julhelgen och det vill man ju inte! Någon som vet om dom kan neka föräldraledigt?

• Miot
    Mettan69 skrev 2010-10-05 14:36:13 följande:
    Tror det är så att de inte kan neka dig föräldraledigt med de kan skjuta på den... Obestämd
    Usch.. Hoppas dom inte är så elaka!
  • Miot

Nu finns vår glögg att hämta! =) Riktigt fin flaska i år, har ni sett den?
    Fick riktigt stor lust att dricka glögg och äta pepparkaka med ädelost på, mmmmmm....

• Miot
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2010-10-06 12:39:19 följande:
    Är det saffransglöggen?

Såg någon reklam för det och den verkar ganska intressant
    Ja precis, det är det =)

"Blossa X är en glimrande hyllning til 2010 talets första jul. Både färg och smak har en omisskännlig ton av saffran som har extraherats i fyllig cognac och därefter blandats med torrt vitt vin, söt starkvin och Blossas klassiska kryddor..."
  • Miot

Åh... Jag vill känna den här julglädjen... Gjorde det förut innan jag fick reda på från chefen att hon kanske inte kan godkänna min föräldraledighet över jul... Julen är helig för mig och nu kan jag inte slappna av och njuta... Förlåt att jag kommer med ett depprimerande inlägg i denna glada, härliga tråd. Men jag ville bara skriva av mig...

• Miot
    19Sofia85 skrev 2010-10-29 10:14:03 följande:
    härligt att se fler jultokiga människor  
    Här har de redan kalasats på julmust och julskum... mmmm.....

E gravid och undrar nu om saftglögg.... nån som kan rekommendera nån riktigt god glögg??
    Annars brukar de ju vara Blossa som gäller här.... men den finns inte som saftglögg va?? 

Jo blossa finns väl som saftglögg, eller det kanske är några procent i, hmm...

• Miot

Smultronsmulan: min svärmor har en sån som hon brukar fylla med godis. Undrar oxå vart man kan få tag i sånna nu...

• Miot

Fick reda på att dom fått in en vikarie för mig under julen idag! Så nu jan jag äntligen börja njuta och planera som jag vill :)

• Miot

Emily: tack! Ja nu ska jag lägga in en hög växel :). Tänkte börja idag med att baka adventsfika!

• Miot

Nu ni är det inte långt kvar till julafton! Har gjort massa julgodis som vi ska ge bort i julklapp. Imorgon blir det att fixa julskinkan och käka skinkmackor, spela Bingolotto ska vi göra med :). Så mysigt!!!

• Miot

Jaha, då var det dags att plocka bort allt julpynt, jag brukar tycka det är skönt men detta året gick julen så fort på nått vis, vill ha mer :(. Men men, det går nog fort tills nästa jul är här :)

• Miot

Hahaha, nyinköpt granne .

Har inte visat mig här detta året, var med förra året i denna tråden och babblade.

Jobbar julaftonskväll iår men har ställt in mig på det så det är inte så farligt. Firar min jul på juldagen.
    Någon mer än jag som längtar tills imorgon då uppesittarkvällen är? Tycker det är så mysigt! Fattar inte att julafton är om 2 dagar...

• Miot

Nu kan man börja hänga här igen! :) Följ gärna @julmyset på instagram för julinspiration osv!

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!