Inlägg från: 6barnsmamman |Visa alla inlägg
  • 6barnsmamman

Jag längtar till jul!!!

Kastar mig in här.... Tänkte börja köpa nu när lönen kommer, men så har jag ju 6 barn o köpa till.....Skrattande

• 6barnsmamman
    Mettan69 skrev 2010-11-04 07:56:12 följande:
    Måste erkänna att jag i tisdags gjorde pepparkakskladdkakan och var besviken. Det blev som att äta pepparkaksdeg med grädde. Det var inte gott. Rynkar på näsan. Den var frasig runt om och härligt kladdig i mitten, doftade underbart men smaken blev för mycket...
    Vi har oxå gjort pepparkakskladdkakan, tyckte den blev god. Men ja kanske lite stark i smaken o lite söt? men om man minskar ner lite på kryddningen o ev lite mindre socker? Tänker åtminstone prova en gång till, för jag tyckte ändå den var godGlad
  • 6barnsmamman
    Pigelinen skrev 2011-09-30 07:57:11 följande:
    En fråga... den där underbart goda pepaprkakskladdkakan som cirkulerade i tråden ifjol, kommer ihåg att jag ändrade kryddorna men kommer inte ihåg hur... var lite för dominat enligt receptet, någon som kommer ihåg hur vi kom fram till bäst mängd?
    Jag gjorde den förra året, minns oxå att det var nått jag ändrade lite på, var det lite mycket pepparkakskryddor i , eller var det lite väl mycket socker? nått var det!!Skrattande
  • 6barnsmamman
    fie m melwin skrev 2011-11-21 08:51:34 följande:

HJÄLP!!!

Slog mig nyss att jag har missat att de här med paketkalendrarana till barnen. *skäms*

Vet att de ska finnas en sida på nätet där dom säljer massa små grejer lämpliga till kalendrar, kan ni hjälpa mig hitta denna? eller har ni tips på grejer till en 6,5årig å en 4åring (killar)

muntramyran.se kanske har nått?
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!