Inlägg från: Muuulin |Visa alla inlägg
  • Muuulin

Jag längtar till jul!!!

Gick igenom alla julalbum på Styleroom.se häromdagen. Jullängtan är inte mindre nu kan jag säga ;)

• Muuulin
    Miot skrev 2010-08-24 15:01:37 följande:
    Jag börjar längta som en tok nu! Speciellt när det är sånt här regnväder ute.

Har faktiskt redan börjat funderat på julklappar. har man 3 ungar + massa andra som ska ha julklappar så kanske det är smart. Brukar alltid vara ute dagen innan och köpa annars, inte bra!
    Sen har vi ju en såndär paketkalender till ungarna som det ska hänga en massa småskit i =).

När brukar ni börja handla julklappar?
    Jag har dragit igång redan nu att fundera på julklappar, och tänkte börja köpa vid nästa löning.
    Hatar att bege mig ut i julruschen å stresshandla. Utan hela december vill jag bara njuta av julmyset ;D

Men det står still i skallen. Så svårt att veta vad man ska köpa..
  • Muuulin

Igår fick jag hem Ellos höst/vinterkatalog - med JULGREJJER i!
    Blev paff då det är så tidigt, men ack så mysigt ;)

• Muuulin
    Squirrel Nutkin skrev 2010-09-15 11:36:27 följande:
    Wii! Nu har jul-grejerna kommit till Jotex!
    Waaaaah, då måste ja kolla in där :D:D:D
  • Muuulin
    Annanym skrev 2010-09-15 22:56:54 följande:
    Verklig julpassion alltså, men det är väl givet i den här tråden, ha-ha! Det kanske inte är tomtar i allas hem, men jag inbillar mig att ingen i den här tråden skulle direkt höja på ögonbrynen för 19 tomtar. 90 kanske.
    Min farmor har nåt över 1000 tomtar. Hon kom till 700 för några år sedan, men sen tappade hon bort sig!
    Sedan dess har samlingen utökats rejält.
    Det är INGEN som har lyckats räkna dom. Det är tomtar ÖVERALLT, stora, små, hängande, sjungande, dansande, tomteljuslyktor, kylskåpsmagneter, tofflor, sängkläder, mattor osv osv osv.

Tror det är tack vare henne som jag älskar julen så mycket ;) 

"

• Muuulin
    Neelah skrev 2010-09-16 11:52:29 följande:
    Fast grejen är att vi inte har något fungerande uttag - alltså ingen ström utomhus. Ljusslingorna har vi nog råd med, men en elektriker som fixar elen är lite dyrare.

Men, som du säger så är det fint med lyktor också. :) 
    Jag har tur som är tillsammans med en elektriker. Saknas det ett uttag, ja då sitter det ett uttag där ganska snart ;) 
    Det går inte att dra en lång skarvsladd från närmaste uttag då ? En billigare lösning än att anlita en elektriker kanske ;) 
  • Muuulin
    Bjornis skrev 2010-09-16 15:09:51 följande:
    Man behöver inte va ihop med en elektriker för att få ett nytt uttag. Haha. Men han kanske BORDE va elektriker!
    Haha ne inte så ja menade ;)  Men finns dom som inte alls kan sånt, och MÅSTE anlita en elektriker ;)
    Så därför är det bra att jag är tillsammans med en elektriker, plus att han har allt ute i bilen, så det blir fort gjort ;) 
  • Muuulin
    Shadilly skrev 2010-09-16 23:40:24 följande:
    Pepparkakskladdkaka!!!! *längtar *dreglar*
    Ååå när du skrev det så tänkte jag på pepparkakscheesecake som jag har börjat göra runt jul!
    Hittade receptet här på familjeliv för 2-3 år sedan faktiskt, så tack till den som la upp det ;) 

Men pepparkakskladdkaka lät ju himla gott!! Hur gör du den som!? 
  • Muuulin
    Shadilly skrev 2010-09-17 01:48:45 följande:
    Pepparkakskladdkaka:

(ej att förväxlas med den oheliga varianten som innehåller kakao och stuff, this is the shit!!)

Använd en 2 liters springform.

100 gram smör 2 stycken ägg 3 deciliter strösocker 1/2 matsked malen ingefära 1/2 matsked malen kryddnejlika 1 matsked malen kanel 1 tesked stött kardemumma 1 1/2 deciliter mjöl ströbröd till formen
    Sätt ugnen på 200 grader, smält smöret och låt det svalna. Under tiden smörjer och bröar du formen.
    Vispa ägg och socker poröst, rör sedan ner smöret, kryddorna och mjölet. Häll upp i formen och grädda mitt i ugnen 12-15 minuter. Låt svalna, förvara den kallt. Servera med vispgrädde.
    Mmmm, den där ska jag testa redan ikväll ;)
  • Muuulin
    pensé skrev 2010-09-28 15:23:31 följande:
    pepperkakskladdkakan står i ugnen - ska bli spännande att smaka!
    Smeten var iallafall jättegod Skrattande och juldoften sprider sig i huset.....
    Gjorde den för en vecka sedan, och det är jättegod :D Smakar typ pepparkaksdeg tycker jag ;D 

O idag var jag på Ikea (i Sundsvall) och dom började bygga upp för julgrejjerna. Skruvade upp hyllor
    och hade ställt dit platsgranar. Nu är det nära ;D 
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!