Mad as snow skrev 2010-08-18 18:25:19 följande:
Sådär var det i min familj, regler på hur det skulle vara. Och personligen är jag så lycklig över att idag kunna skita i allt det där och bara göra som jag vill. Förra året köpte jag julgranspynt för (i sammanhanget) löjligt mycket pengar och vi hystade upp granen på första advent. Där stod den i en månad och glittrade och gjorde vår tillvaro så mycket mer fantastisk. Jag tycker att det är härligt att köra på rejält helt enkelt. Att ständigt ha knäck på spisen, överdosera glögg i en månad, ösa på mer och mer julgransprylar (påfåglar och polkagrisstänger och guldägg och....) medan granen står där. Att inte ha så mycket regler för exakt när saker och ting ska fram, utan att man bara brassar på utav bara fan.
Att ha JUL JUL JUL i en månads tid och sedan - PANG! nu är julen över. Och då kan jag börja längta till påsk istället.
Vad härligt det låter, jag är likadan. Smäller upp allt på en gång så man får njuta så länge som möjligt.
Kanske köper nytt under december men då är det bara att smälla upp det också. Under december är less verkligen inte more här hemma. Efter juldagarna är det ju liksom över så då behöver jag inte ha något pynt längre.