Jag längtar till jul!!!
Efter att jag läst din trådstart TS gick jag in till min sambo och sa med lugn röst att jag tänker byta familj. Snääälla, ta emot mig!!! Jag kan diska och städa varje dag om det är så Det låter som en fantastisk dröm. Fick till och med lite gråt i halsen när jag berättade för sambon vad du skrivit. Jag älskar också julen, och känner en sån lycka inombords hela december.. Bara myser och frossar i julmusik, ljus, pynt, julklappshandel och paketinslagning, glögg, julmust och julgodis. Tyvärr är min sambo inte lika förtjust i julen, till min stora sorg. Inte hans familj heller. De skiter i vilket typ (fast hans pappa har sina små traditioner iaf, som att hugga en egen gran den 23:e). Nu har vi bestämt det hemska att fira varannan jul med hans familj, och varannan med min familj och släkt. Har firat jul hos han en gång innan, och då grät jag mig till sömns dan innan julafton, och började julaftonsmorgon med att gråta. Hade sån hemlängtan att jag nästan dog. Grejen är den att vi firar minijulafton dan innan, med glögg, skinka och bingolotto. Det är jätteviktigt för mig och min familj. Hemma hos min sambos familj var det ingen som ens ville spela bingolotto. Kalle Anka satt jag och tittade på själv, för de andra var ute och paddlade kajak... Min sambo har sagt vid något tillfälle att vi kan åka hem till mig (kommer från Gotland så det är lite meck att åka) i år också, men min bror firar också varannat år med sin sambos familj, och det blir ändå inte samma sak när inte han är där...
MEN, för att vara lite positiv. I år är vår dotter 1 1/2 år, och för första gången ska vi ha riktig gran. Min sambo har också lovat att lägga manken till och anstränga sig lite vad gäller julen. På ett sätt kan det kanske bli mysigt att vara hemma med min lilla familj dagen innan, göra julskinka (som jag aldrig gjort innan), spela bingolotto, dricka glögg och klä granen. Tillsammans med min lilla dotter och min kära sambo Sen hoppas jag att det blir en fin julafton tillsammans med hans familj. Enda kruxet är att hans pappa inte har någon TV, men vi får väl ta med oss vår i värsta fall
Är glad att den här tråden har startats. Ska följa alla såna här trådar nu ända fram till advent.