Inlägg från: HelenaOlivia |Visa alla inlägg
  • HelenaOlivia

Marsmorsorna 2010 a.k.a lattemaffian surrar vidare om bajs och annat viktigt!

nice! kl.11 it is!

• HelenaOlivia
    JooCee skrev 2010-07-05 09:01:27 följande:
    Jag vill oxå umågs! Dock på tok för trött i dag. Tog 3h att natta storkillen igår. Han är så galet orolig varje gång han kommer från en pappahelg. Så han somnade 23, vaknade en timme under natten och gick ändå upp 06. Kul kille! Han är skittrött och grinig men vägrar sova, vi är exakt lika trötta och griniga och vill inget hellre än att sova. = Dålig ekvation!

I lördags var vi återigen inne med Emeline på akuten då hon bara tokkräktes ännu mera av den nya ersättningen. Denna gång trodde dom inte alls att hon var mjölkallergiker....... Så nu vet vi inte vilken fot vi står på eller vad som kan vara fel på henne? Vi har börjat med den vanliga mjölken igen och ska boka uppföljning på Bvc. Suck.

Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz...
    En trött mamma och en trött son är inte bra, hoppas ni båda deckar i kväll trots värme och oro för E

Jag blir tokig på läkare som inte kan bestämma sig, man blir ju mer orolig när de ger olika bud hit och dit.
    Hur länge måste ni vänta på att få tid på BVC då? Känns ju som att de på sjukhuset borde kunna mera än en sköterska på BVC eller? Plus att på sjukhus har de väl större möjligheter att ta prover osv.
    Önskar er all lycka till och vi tänker på er.
    KramarHjärta
  • HelenaOlivia
    Sophia84 skrev 2010-07-04 22:05:51 följande:
    HELENA-Vart köpte du picknick filten. Känner att jag måste införskaffa mig en sådan. Mkt mer praktiskt med plast på undersidan.

Kram S
    hihi. känns som du fått massa bra svar redn :)
  • HelenaOlivia
    JooCee skrev 2010-07-05 13:22:06 följande:
    Dom ringde från barnläkaren på sollentuna sjh och redan i morgon ska vi dit på pricktest. =) För en gångs skull reagerar systemet snabbt. =)

Hoppas ni har en fin dag där under eken.
    va bra!!! Kramar i massor!
    Vi hade det bra, vi bytte dock till kastangeträdet brevid, lite vågat av oss, hihi
    vi saknar dig!
  • HelenaOlivia

Vi prata nu på kvällenspromenaden just om hur jäklans bra jag har det och haft det som har er här. Tror att jag är en lugnare och tryggare mamma pga er då era råd och de ni själva delat med er av har hjälpt mig massor!!

Vi var hos några kompisar idag och de att W är så lugn och så säger många och jag tänker, jasså! För alla era bebisar är ju ungefär som W så tycker han e normal eller vad man ska säga men jag gissar att våra barn e lugna och trygga då vi är det och vi är det (eller jag är det) mkt pga er.

Tack för att ni finns helt enkelt!

Jag ska nog åka till Fridhemsplan imorgon då jag behöver byta min bh då kupan känns för liten så får hoppa IKEA med er bästa bästa

• HelenaOlivia

Stackars lilla Lukas! Skönt att det är svalare ute idag så han inte kokar bort.

Ida jag ska kolla med mannen hur det ser ut på fredag.

Nu har jag handlat hem banangröt och lite majspure så nu jäklar ska barnet matas, hihi

Jag längtar så tills han bara äter annat så jag kan sova och bara få släppa lite och slappna av. Känner att jag igen inte mår så bra men jag tror mkt är sömnen eller jag menar sömnbristen.
    Var idag på mitt jobb och bosta lite bra energi. Jag vill följa med en stund på torsdag ialf, ska kolla med mannen om han tycker det är ok.

• HelenaOlivia

Niklas blev mkt besiken över att bli lurad på en grillning med er på fredag ;)

• HelenaOlivia

Molly, ja sömn är verkligen viktigt, det märks nu. Jag känner ofta som en surfitta och bara är grinig och irriterad, tyvärr.

Winston hade gått upp till 7kg och 65cm lång, härligt!!
    När vi kom dit fråga en annan bvc-sköterska om det va Edith som va där och vi sa nej vi ska träffa annika nu 10.30, jaha säger hon för annika är ledig, jag tar då fram lappen och visar att titta hon har ju skrivit här den 7:e. Ser då att hon skrivit fredag 9/7 kl.10.30, hahahahahaha snacka om att jag bara söat in på på 7:an, hahaha
    Skönt nog fick vi träffa denna sköterska ist. Och hon sa åt oss att ha han mer på mage pga hans huvudform, den andra har ju inte brytt sig om det så bra att gå till en annan.
    W kissade oxå fint på bordet där, Niklas hade honom och stå och jag sa snart kissar han på dig då vände Niklas bort han från sig själv och då kissade han, hehe

• HelenaOlivia
    Lovi skrev 2010-07-07 16:06:53 följande:
    Bä blä blä. Idag såg jag Junes pappa. När jag stod och väntade på en buss vid Gullmarsplan ( ovanpå där alla bussar som går lite längre ut i stockholm) Så stod jag på ena sidan av vägen. Då helt plötsligt klev F upp på andra sidan, såg mig och gick vidare till sin busshållsplats. Han kollade åt mitt håll några gånger och låtsade liksom om som att han inte sett oss. Nu stod han så långt bort att jag inte orkade gå dit, men annars hade jag banne mig gjort det så hans kulle få se J på närmre håll. Han såg henne ju då jag höll i henne.

Sånt här gör mig lite ledsen...
    kram till dig! Håller med evis, du e stark och June underbar.
  • HelenaOlivia
    elzilen skrev 2010-07-07 10:36:31 följande:
    Molly: Jag slappade i soffan hela dagen. det var faktiskt riktigt skönt att ha myskläder på sig hela dagen. Tog aldrig av mig pyjamasen :o)
    Nu är L lite bättre, lite feber kvar så beroende på hur pigg han är så kanske jag tar mig ut på en liten promenad idag iallafall, annars blir det solning på balkongen.

Alfa: Ska kolla med K om vi kommer på grillning.
    nice och bara hänga i pyjamasen!
Svar på tråden Marsmorsorna 2010 a.k.a lattemaffian surrar vidare om bajs och annat viktigt!