Marsmorsorna 2010 a.k.a lattemaffian surrar vidare om bajs och annat viktigt!
Men åååh vad tråkigt!
Men åååh vad tråkigt!
I morse fick Zackarias sina rör inopererade. Allt gick bra med det var riktigt jobbigt när han skulle sövas. Han skulle andas i en mask och fick lite panik när han kände att han började somna. Skrek och kämpade emot medan tre pers höll fast honom och masken. Min lilla plutt. Jag gick ut från salen efter han hade somnat och grät. Även hans pappa, som hade honom i knät och höll fast honom blev ordentligt skakad. Men sedan gick det hela super snabbt. På tio minuter hade dom satt in rören och burit tillbaka honom till uppvakningsrummet där vi fanns. Han grät lite när han vaknade men det hjälptes med en glass.
Nu hoppas vi på att han ska slippa alla inflammationer (6 st bara denna sommar!) och att hörseln ska bli bättre. Håll tummarna!
Jag kan nästan räkna gångerna som jag har gjort rent Emelines stjärt med wipes eller liknande, det blir bara om vi är i väg någonstans. Vi sköljer henne alltid med vatten under vattenkranen hemma och oftast bajsar hon morgontid. Men även om hon är en nätt liten dam så börjar det blir problematiskt nu, ben och armar överallt. Någon som har någon smart ideé ang detta? =)
Gah! Facebook.. haha
Sedan klockan 19 har jag prövat på att vara tvillingmamma. Storpojken var på cirkus med min man som tur var, det reducerade barnaskaran vid läggdags iaf. Var riktigt spännande. Vid 19.30 sov lillkillen som var på besök (5 månader) och vid 20 sov Emeline, så det gick ju bra.
Känner mig lite extra stolt eftersom att lillkillen i fråga är väldigt dålig på att sova, sover oftast inte mer än två timmar i stöten men här sov han tills nu när barnafadern kom och plockade upp honom. Hihi. Men ja.. en åt gången räcker gott och väl, är glad att man sluppit tvillingar. Hihi.