-
Ja det är 30 timmar om du är arbetslös, föräldrarledig etc. Men fria är dock inte lika med gratis då får betala halvtaxa för dem dvs 850kr som maxtaxa (mot 1250 kr som hel maxtaxa, jag är dock inte hundra på att jag mins summorna helt rätt men det diffar max en hundring) De flesta dagis vill att man ska vara där 9-15 pga den pedagoiska verksamheten. Óm båda föräldrarna jobbar får du ha barnet där så länge du har behov (dvs från att förskolan öppnar på morgonen någon gång mellan 6-7 tills de stänger nån gång vid 18.Queenofice skrev 2010-08-17 19:59:00 följande:De här med förskolan? Stockholmsstad har 30 tim har de pratas om men är de 30 fria timmar? Eller är de 30 timmar man pratar om som max om man är arbetslös, mammaledig osv.?
-
Tisdag 24e: Ettan, Lovi, Ida, Linda
Stockholm vatten kommer och och byter vår vattenmätare mellan 9-12, denna dag. Men jag hoppas att de sjöter sig och kommer senast vid 10.
Sen har vi en takfirma som ska komma och laga vårt tak oxå. Skulle ha varit gjort denna vecka, men vädret var inte med oss. Och idag när det var hur fint väder som heltst så hade företaget kick-off. Jag börjar undra om taket kommer att bli lagat innan vintern. Hur som helst så jag plannerar in fika och får jag frörhinder så skirver jag ett par rader här. -
Ska vi våga oss ur konfortzonen och överge Liljeholmen för en dag?1up skrev 2010-08-21 21:57:22 följande:Ingenstans, ännu.. vad jag vet. Förslag?
-
Jag kommer när jag kommer imorgon. Kan vara där kl 11 eller lite senare. Allt beror på när stockholm vatten behagar dyka upp och byta vår vattenmätare.
Förstår inte att firmor kan göra så där med tider. De säger att vi kommer mella 9-12. Nu är jag ju föräldrarledig och kan vara hemma. Men när man jobbar så blir man ju tokig. Då ryker ju en ½ dags semester. -
om allt går i lås:HelenaOlivia skrev 2010-08-26 15:43:56 följande:
Måste bara berätta en jätte jätte rolig sak! Vår granne som bor dörr i dörr med oss och har en 3:a har varit sugen på att byta med oss men sen ångrat sig och i dag fråga han om vi fortfarande va sugna, klart vi är!!!! Hihihi, dansar runt på små moln, hihi
Så om allt går som det ska så blir det ett snabt byte så det är bara och börja packa.
Sjukt skönt!!
SUPERGRATTIS!
Hur mycket större får ni i så fall? -
Återigen gör jag reklam för den utmärkta barnklädesbutiken i Fruängen.elzilen skrev 2010-08-26 23:08:41 följande:www.lillabebben.se/ProductPopup.aspx?filename...
Här är kryphjälp... knäskydd för de som kryper
De har dessa givetvis!
och bibbar från pippi
och MeToo kläder (de byxor som Linnea hade på sig på Waneys)
och NameIt
och Didrkssons ytterkläder
och strumpor/mockasiner från NowaLi
...och väldigt mycket mer på den lilla ytan och en jättegullig tjej som driver den. Jag vill så gärna att den är kvar så jag "stödköper" där. -
miah: #1! Jättrfin!
#3 känns lite ooginell, klassik fin liksom. Inget fel på detta men det finns så mycket roligare ringar
#2 . Bling? JA, men jag tycker den är lite tråkig. Fast detta är nog den mest praktska ringen, eftersom den är slätas.
(själv har jag ju en otroligt oblingig vikselring. En slät guldring med 5 infällda diamater och en lika dan helt slät förlovninsring. Hmmm... kanskekulle ha tagit ut svängarna mer?) -
Tänkte mig våga mig ut och åka pendeltåg imorgon till Sollentuna!
Jag har varit isolerad i förkylning hela veckan först barnen och sedan jag. Men imorgon ska M gå på dagis igen. Hurra! H och jag går på babysim på torsdag men jag tycker att det inte är riktigt OK mot de andra bebisarna att en snorig mamma plaskar runt med dem. Så jag tänkte åka och snora ner era bebisar lite...
Ses er vid 11 imorgon! Jag anländer vid 10 och shoppar lite innan... -
Jag skulle inte ge mig ut och träffa folk om jag trodde att jag smittar. Men jag är "eftersnorig" så där som man kan vara i veckor efter en förkylning om man har otur. Jag hostar o nyser inte och känner mig för övrig som vanligt igen (ingen huvudvärk, kroppsvärk, halsont eller så). Men jag har inte lust att bada med en snorig näsa och bebisar. jag väntar några dagar med det. Jag lovar att hålla mig på min kant och inte klappa lilla R. men om du inte känner att du inte kan komma för att du tror att jag ska smitta ner dig med förkylning så är det väl jag som ska stanna hemma i så fall. Jag känner mig nu jättedum nu.Ami G skrev 2010-09-08 20:55:40 följande:Linda: jag måste fråga - smittar du? dvs hur snorig är du? jag tillhör den skara som har mkt svagt immunförsvar och får inte träffa folk som är förkylda, om det går att undvika.
och eftersom du säger att du väljer bort simmandet så tolkar jag det som att du kanske inte är helt frisk än? kan sannolikt inte haka på tyvärr, vågar inte riskera att träffa folk som är uppenbart krassliga.
ni får ha så kul tjejer!
kram (hoppas det blir en till fika snart!)
Men sen undrar jag en annan sak Ami, om du nu är rädd att bli förkyld vågar du då gå ut utanför dörren nu när i princip alla man möter snörvrlar? Chansen att bli smittar på T-banan eller av en expedit är ju minst lika stor.
Hur som helst så åker jag till Sollentuna imorgon. Om inte ni vill träffa mig så lunchar jag ensam med en f-ledig kompis annars så hakar vi på er.(Hon har en liten 1½månaders) Vad säger ni är jag utröstad eller inte? -
Gahhh....
Ami du kan lungt ta dig ut till Sollentuna imorgon. Min snoriga näsa lär du inte se. Om du ser tiden på mitt inlägg så är det förklaringen. Jag kommer att var helt död imorgon.
När jag väl kom i säng vid 23 vaknade H två gånger tätt i följd. Sen var jag klarvaken. Och bestämmde mig för att inte ligga och snurra. NU ska jag gör ett nytt försök att gå och lägga mig o sova Hoppas att det lyckas. Om mindre än 5 timmar tycker nog H att det är morgon..
Ha det trevligt imorgon!
God natt!