Inlägg från: Mollywood |Visa alla inlägg
  • Mollywood

Marsmorsorna 2010 a.k.a lattemaffian surrar vidare om bajs och annat viktigt!

Ami, Stollan, Helena - Tack!
    Nu har vi bokat sångerska också (kompis syster), samma som sjöng på vårt bröllop så det känns kul att hon kunde nu med. Är ju riktigt kul att planera för det här, brukar tycka liknande är mest jobbigt, men Kate ger mig verkligen en helt ny motivation att göra saker bra. Tror att jul/påsk etc inte kommer slinka undan lika obemärkta som de gjort senaste åren ;)

• Mollywood

Lovi - Jag gick ner till ett par kilo under startvikten och sen gick jag upp till min startvikt, som är ngt kilo för mkt kan jag tycka. För mig beror det dels på att innan gick jag hemma själv och då blir jag oglad i mat, äter mindre portioner och fikar typ aldrig. Nu är S hemma och hej vad jag äter :P Men försöker och lyckas ganska ofta vara stolt över mammakroppen, bullen på magen känns lite hemtam och mysig ;)

Alfa, Miah - ha det så bra på era resor!

• Mollywood

Lovi - Ja det är trist på kläderna. Jag gav upp och köpte ett par jeans och fick ett par i f-present. Men mina tidigare var lite väl ambitiösa till att börja med ;)

• Mollywood

Alfa - Hur gick mosterbesöket?

Joo - Vad roligt med lite nya utmaningar :)
    Jag ska också snacka med chefen om min framtid nu i veckan. På torsdag tyvärr. Hade gärna åkt till Sollentuna för att träffa er!

Miah - Förstår vad du menar! Det är verkligen en utmaning (lite väl stressande ibland) att få till bilden av hur man vill ha det med plånboken *suck*. Men ni kommer ha en underbar dag när det väl är dags :)

Var till BVC och Kate fick 5mån-vaccin. Reagerade den här gången trots att hon inte gjorde det förra gången.. Trodde inte det var så vanligt? Förra gången var jag nervös men inte nu.. hade som tur var köpt alvedon den gången och fick leta fram den mitt i natten.. och kaskadkräkningar och.. buhu little baby. Fick verkligen flashbacks till de första veckorna hemma, har nästan glömt att det fanns en tid när man inte kunde räkna med att hon sov på natten.
    Good news är att hon äntligen växt lite! Så verkar vara som ett par av er sa, det här med att växa i omgångar, nu syntes ett mönster - phew. Min lilla (minst här i tråden?) är nu 5 månader och 1 vecka, 6640 g och 64 cm.
    Det var första gången vi träffade vår ordinare sköterska sen innan sommaren, så hon flämtade chockat när det kom fram att Kate bara sover på magen nu - vardagsmat ;) Men Lovi, jag är nyfiken, har det blivit en magsovare av J?

• Mollywood

Lovi - Okej, kul att du fått användning för den. Vi vill inte ha tillbaka den förrän du känner dig trygg utan! Bah, jag trodde K skulle kunna vara utan vid det här laget men vill att hon ska kunna vända från mage till rygg först. Nu är det bara rygg till mage.

Börjat inse att vi måste byta nattningsrutiner snart. K har ju somnat vid bröstet i några månader nu, jättesmidigt att bara lägga ner henne. Men nu käkar hon gröt på kvällen och blir mätt vid bröstet innan hon hunnit somna. Hon har iofs fattat tidigare att sängen är för att sova i, de gånger hon inte slocknat innan.. och sömnsvårigheterna ikväll kan bero på att Någon trissade upp henne innan, men ändå. Tror en period närmar sig sitt slut och lite läskigt/jobbigt att tänka på energin som kommer gå åt att lära in en ny rutin om det inte bra flyter på.

• Mollywood

Nej har jag inte hört talas om, vad går den ut på?

• Mollywood

Kimso - okej, ska jag göra :)

JooCee - Usch vad jobbigt, nu förtjänar han och ni lite schysst utdelning efter pärsen! Kram till er!

• Mollywood
    LindaB78 skrev 2010-09-11 13:12:19 följande:
    Lotta: såg på FB att ni håller på att renovera köket. Jag är nu ute på turné bland olika köksleverantörer för att vi ska göra om vårt. Vi har valt bort IKEA pga att derat mått inte passar oss. Så jag undrar vad har ni valt för kök? Har ni anlitat hantverkare och i så fall vilka? vad tycker du verkar vara det bästa med ert nya kök och vad har du kompromissat bort som du skulle ha velat ha? Och hur ser det ut?
    Vi har bara gjort "mindre" justeringar utan att byta ut köket, men det är stora ändringar för oss :) Tidigare ägare hade placerat kyl/frys med överskåp vid fönstret och istället haft matbordet i mitten av rummet där det var för mörkt och murrigt enligt mig. Så nu har vi placerat om kylfrysen, matbord vid fönstret och köksö med barpallar i mitten av rummet istället - love it. Hade gärna velat ha inbygd micro och en mysig liten bänk med dynor och kuddar, men det ser jag ingen plats för just nu. Kan verkligen rekommendera ett platsbyggt vitrinskåp, vårt är ikeastommar dock, men det  är vackert att se tekopparna och vinglasen ;) I övrigt är det väl lite gammaldags vitt kök, kan posta bilder på fb.
  • Mollywood

Ja det var länge sen man såg er, skulle gärna träffas på en "hemma hos" snart *kramar på er*. Vi har börjat hänga på ÖF här i Åkersberga, kör lite motionspromenader i spåret (längtar nästan tillbaka till den superfjädrande emmaljungan..) och mamma/barnträning. Det är skönt att ha promenadavstånd till grejerna ska jag erkänna ;) Men jag saknar er!

Uppmärksamhetstörstande bebis in the middle of the night, check! Längtar tills vi kan börja med välling och hoppas det ska få henne att sova som en stock.. heh.

Ami - Krya på dig! Kan inte föreställa mig hur du har det, men hoppas att du har någon stor belöning som väntar bakom ngt hörn efter allt du råkat ut för.

Joo - Hihi, vilken superbebis! En sån där boll är jag sugen på förresten, ngt tips om vart jag kan vända mig? :)

Miah - Kanske är tredagarsfebern? Jobbigt när de har feber :-/

• Mollywood

Queen - tack för tipset :)

Stollan - Det går inte att kolla upp om det finns jämnåriga där då? Jag träffade en kompis som fortf är en av mina bästa vänner hos en av mina dagmammor. Så jag är pro dagmamma på ett mkt subjektivt sätt ;) Det är ju ett halvår också så kanske inte blir så hattigt? Men i vilket fall så gör ni ju inte fel när ni tackar nej av omtanke för A, om du förstår vad jag menar - det argumenterar jag inte emot!

• Mollywood

Joo - ja det såg väldigt motiverande ut :) K testade hemma hos Miah en gång tror jag.
    Önskan blev uppfylld snabbt. Igår fick hon en liknande, fast konformad, av kusinerna som inte behövde den längre (6

• Mollywood

Stollan - Jag förstår hur du tänker!

• Mollywood

Kramar till Emma och er! Hoppas verkligen antibiotikan tar bra nu.

• Mollywood

Miah - Det är ju svårt att inte stressa upp sig när det är mycket. Jag har börjat försöka tackla det genom att acceptera att det är så... Typ "Det här är stress jag känner, precis som inför bröllopet och inför namnkalaset, det är för att det är mycket som behöver planeras men det kommer bli roligt och sen är det lugnt igen". Sen tänker jag också att ju mer jag lär mig om Vad som behöver planeras inför större evenemang så kommer stressen att minska ju äldre och erfarnare jag blir, så kan man vara lite nöjd med att man blir äldre också ;)

• Mollywood

Helena - Håller tummarna för er!

Vinter - Låter som ett smart initiativ :)

Ida - Kul! Har den också svänghjul fram?

• Mollywood
    Alfalfafrö skrev 2010-10-07 20:28:06 följande:
    Tyvärr inga svänghjul fram! En klassisk 4hjulare! Men som sagt det ska bli våran extravagn
    Hehe, skönt att veta att du har en svänghjulare också kanske ;) Jag är lite avis ju... Men S skruvade i en sned skruv, och nu går vår vagn i alla fall rakt (!) så jag måste inte skjuta den åt höger för att kompensera - yey :)
    Vad kan du ge er syskonvagn för omdömme? Här i Åkersberga är det vanligt med breda syskonvagnar, vi har ju mer space ;) men jag tycker er ser så himla cool ut - plus att jag såg att den fanns i lime eller vad det nu var, haha. Inte för att vi behöver en än.
  • Mollywood

Majskrokar låter ju smart.
    Åh men stackars er Helena, ni har verkligen kämpat med det här länge nu :( Hoppashoppas att det vänder typ NU. Kram.

Svar på tråden Marsmorsorna 2010 a.k.a lattemaffian surrar vidare om bajs och annat viktigt!