• Ami G

Marsmorsorna 2010 a.k.a lattemaffian surrar vidare om bajs och annat viktigt!

Hej på er,

Vi har äntligen kommit hem nu, efter 6h i bil är alla rätt möra.. Och nu är hela lägenheten belamrad med smutstvätt och fryspåsar från ullared... vi får alltså se om jag dyker upp imorgon, om jag hittar ngt rent att dra på oss osv Glad 

• Ami G

vi kommer! blir ev lite sena dock (som vanligt... ehum. har inte ens ett spädbarn att skylla på längre...) 

• Ami G

tack för idag, det var jättetrevligt. kul att lära känna er lite mer för varje gång!

• Ami G
    Stollan: usch vad mycket tråkigheter! hoppas lilla Majken kryar på sig!

Helena: Coolt med första tanden! Stora killen! Cool

Elzi: schh!! prata inte om hotellfrukostar! jag håller på med min lchf och dör av tanken på lite nygräddad fralla, rostat bröd med marmelad och croissanter! ahhh! hoppas ni får mysigt däruppe dock! 

Lovi: ett enormt JÄTTETACK för anti-kräk-tipset med nya ersättningen! så sjukt skönt att slippa ducka för kaskad spyor 1-2h efter varje måltid. plötsligt är det helt borta: underbart!! Hjärta

Ang min lchf-diet: Helvete vad märkligt det känns att äta en massa fet mat, smör i mängder och ost! Vet inte riktigt vad jag tror om hälsoeffekten av att äta på det här sättet, men har bestämt mig för att köra minst en månad innan jag fattar nga beslut om att fortsätta/avsluta. Hur som helst så har det iaf gett sinnessjuka resultat, redan! Sen i tisdags till idag har jag gått ner 2,1kg! På bara tre dagar! Gissar att det är en hel del vatten, men att bli av med det känns också underbart! Vore roligt att höra om erfarenheter bland folk ni känner, Vinter, du sa ngt om dina svärföräldrar va? Vore urkul att höra om vilka resultat andra nått med LCHF.

Idag går vi till passenheten och styr Rs första pass: göllit! Solig
  • Ami G

Miah: Välkommen hem! Ser framemot att höra om äventyret!! Solig

• Ami G

vi vill också fika! men kan inte kommande vecka - åker ner till provence tidigt tisdag morgon (vi måste åka hemifrån kl 04...) med ryanair (skräcken! hatet!) o är lite halvnojig just nu över hur det ska gå. känns även halvkul att ta sig ner t 30 grader igen, nu när det svalare vädret och hösten (älskar hösten!) kommit, mne jag ska inte klaga. det ska bli urmysigt att resa lite igen. ergo: ingen fika för vår del kommande vecka, men gärna veckan efter!

• Ami G

gah! när ni väl är inne i stan så är jag inte hemma, typiskt!
    hoppas ni får trevligt, ser framemot att få en rapport från kulturhuset. Solig

• Ami G
    Helena: vi håller alla tummar och tår här! heja bytet!!
  • Ami G

alltså, JooCee: jag DÖR så fina de är! Lilla Em är så bedårande så att man bara tuppar av. Får man gissa på att hon kommer bli en prima ballerina? My lord vilken hållning hon har, imponerande!!!

Vår lillunge låter mer lik din Zacke (förutom att hon faktiskt numer sover 19-09) hon är otroligt social och kommunikativ, finmotoriken ligger väldigt mkt längre fram än den allmänna. Hon kan nästan sitta själv, men gör det helst i vagnen så hon kan hålla i sig och hon vägrar vända på sig. Vi är dock inte stressade över det, utan tänker att hon lär kunna göra det när hon är 10 år, om inte annat. Time will tell!

Vore kul att se dig snart igen!

Fö åker min allra bästa vän hem igen till USA på tisdagmorgon efter att ha varit här i nästan 1,5mån. Känns urtrist men sånt är livet. Vi har dock tagit vara på tiden och träffats typ varje dag. Hur som: det betyder att jag och lillan kan hänga med på fler fikor i fortsättningen! Det ska bli kul! 

• Ami G
    Tisdag: Helena, Veronika, Ida, eva-lena

Onsdag:

Torsdag: 
     Ida, eva-lena, ami

Fredag:
     VeronikaIda

--
    Joo, haka på på torsdag tycker jag! vore kul att se dig igen. kanske kan vi vara i stan/norr om stan o fika?
  • Ami G
    Miah: Alladins uthyrning hämtar och lämnar! vi använde oss av dem i lördags till Lillas kalas och det var urfint porslin. dessutom så sjukt jävla skönt att slippa diska. de lämnade och hämtade. great!

www.alladinsuthyrning.se 
  • Ami G
    Linda: jag måste fråga - smittar du? dvs hur snorig är du? jag tillhör den skara som har mkt svagt immunförsvar och får inte träffa folk som är förkylda, om det går att undvika. 

och eftersom du säger att du väljer bort simmandet så tolkar jag det som att du kanske inte är helt frisk än? kan sannolikt inte haka på tyvärr, vågar inte riskera att träffa folk som är uppenbart krassliga.
    ni får ha så kul tjejer!

kram (hoppas det blir en till fika snart!) 
  • Ami G
    Linda: klart du inte ska känna dig dum! jag är glad att du sa att du var snorig/är på väg att bli frisk. det gör att jag kan vidta försiktighetsåtgärder alt avgöra att det är lugnt.

och sanningen är att jag är försiktig i förkylningstider - har inte råd att vara annat. tror att få skulle ta risken om man var lika infektionskänslig som jag, även om jag såklart i så stor utsträckning som möjligt lever ett normal socialt liv. t-banan skulle jag dock inte åka under influensa/kräksjuketider. knappt annars heller, men det beror mer på ren bekvämlighet o ovilja att vara under jord.
  • Ami G
    Linda: det var tråkigt att höra! även här är natten ett hallaballo så vi får avstå utflykten norr ut, tyvärr.

kram på er allihop! 
  • Ami G
    åhe. jag vill också fika och besöka smitthärdar (eller vad var det du kallade öppna förskolan, 1up?)
    men jag är inlagd igen på KS. har varit här i fredags och sen kl 8 imorse för tusen olika undersökningar och nu ligger jag alltså åter inne. Lilla och pappan var här en stund, men har åkt hem igen. Aj i hjärtat på den hörni, att behöva vara ifrån dem så här, det är fan riktigt förjävligt. Vi får se när de släpper hem mig, ska på undersökning kl 11 imorgon fm o efter det får vi se vad som händer.

håll lite tummar, will you!? 
  • Ami G

har du packat in den i en matlådeburk? + påse med klämma? det brukar funka om det inte är en riktig stinkus. då är det inte så mkt att göra tyvärr...

Svar på tråden Marsmorsorna 2010 a.k.a lattemaffian surrar vidare om bajs och annat viktigt!