• Lovi

Marsmorsorna 2010 a.k.a lattemaffian surrar vidare om bajs och annat viktigt!

Miah: får man vara så nyfiken att man frågar vad ni bestämt er för?
  • Lovi
    Fredagsfika: Jag är så himla trött av en hektisk vecka att jag nog inte orkar ta mig någonstans i morgon. Men om ni vill komma till Årsta och fika så hänger jag gärna på. Det finns ett bra fik på torget med tokmycket plats för barnvagnar både ute och inne. Vill man så kan man ju också smita in på barnloppisen rakt över torget. Hållplats Linde med tvärbanan, tar 5 minuter från gullmarsplan och max 10 från liljeholmen.
  • Lovi

Jag var lite förvirrad i går och skrev fel hållplats. Ni ska gå av vid Valla torg. Linde är om man ska hem till mig Glad Vid valla torg finns ett stort dagis på ena sidan tvärbanan, men ni ska gå på andra sidan. Gå uåå mellan träden/husen och när ni kommer till lidl så är torget på andra sidan gatan.

• Lovi
    Joo Cee: Hoppas ni får svar snart på vad det är. Om det är mjölkallergi så kommer ni att klara det med så bra. Så fort hon kan börja med mat och slipper Nutramiganen ( om det är den hon får nu) så blir det roligare med mat igen. Nu för tiden finns det ju så många bra alternativ till mjölk. Det braiga är ju också att de är så små att de aldrig fått upp smaken för mjölkprodukter utan  kommer tycka att ex. sojayoughurt etc på en gång är den rikitga produkten.

Till veckan ska jag be läkaren på BVC att ge remiss för utredning av mjölkallergi hos J. Hon har också haft problem och vi var på Sachsska i onsdags för det. Jag var själv mjölallergiker som barn och var på sjukhus till och från och det är tydligen ärftligt i viss mån
  • Lovi

Helena: Vad trist att han sa så. Det måste väl verkligen ligga i deras intresse att träffa honom. Ibland är det som att den äldre generationen fortfarande tycker att vi som är deras barn fortfarande är barn på något sätt. Att de inte inser att vi är vuxna med familjer och också borde vara lite mer jämställda i typ frågor som rör hur man hälsar på hos varandra etc.

VECKA 27

Mån: Eva-Lena, Ida. Sophia, miah, Malin

Tis: Eva-Lena, Ida, Sophia, miah

Ons: Eva-Lena, Ida, Sophia, miah

Tors: Eva-Lena, Ida, Sophia, miah

Fre: (Sophia), miah

• Lovi

Jag dyker upp i morgon, kanske följer min bästa kompis (som har bf 19:ejuli) med. Hon börjar bli så uttråkad av att gå hemma och bara vänta.

• Lovi
    Sophia84 skrev 2010-07-04 22:05:51 följande:
    HELENA-Vart köpte du picknick filten. Känner att jag måste införskaffa mig en sådan. Mkt mer praktiskt med plast på undersidan.

Kram S
    Jag har sett en snygg variant på Stockhome för 99 kr.
  • Lovi
    JooCee skrev 2010-07-05 13:22:06 följande:
    Dom ringde från barnläkaren på sollentuna sjh och redan i morgon ska vi dit på pricktest. =) För en gångs skull reagerar systemet snabbt. =)

Hoppas ni har en fin dag där under eken.
    Hoppas att det visar för mjölkallergi. Min erfarenhet ( då i princip alla i min släkt varit mjölkallergiska som barn) är att det inte alltid visar så mkt på pricktestet. Vi har fått tjatat flera gånger om att vi trott barn haft mjölkallergi men läkarna har bara sagt "nä det är så ovanligt" och sen så har det varit det i alla fall. Men jag tänker att det är ju inte så konstigt om lilla E kräks även av nutramigenen. Eftersom hon bajsat blod så är ju tarmen ( om det är allergi) ganska så förstörd eller vad man ska säga och det tar ju ett tag innan den läker, vilket också gör att de fortsätter ha symptom även om man byter till mjölkfri kost.
Svar på tråden Marsmorsorna 2010 a.k.a lattemaffian surrar vidare om bajs och annat viktigt!