Marsmorsorna 2010 a.k.a lattemaffian surrar vidare om bajs och annat viktigt!
Åååh jag med!
Åååh jag med!
Mollywood: har du läst om "tassmetoden" nångång? Vi gick ju runt och guppa o skumpa med E på kvällarna när hon skulle sova. En dag fick jag nog och sa till min sambo att vi kan inte ha det såhär. Då läste jag om den metoden, för att jag inte skulle klara av lägg-barnet-så-får-den-skrika-metoderna. Nu sover hon i sovrummet i sängen alldeles själv :)
Ska jag ge mig in på att försöka förklara via datorn kan vi sitta uppe tills på söndag innan du har förstått hur jag menar :) men om du bara provar att googla på tassmetoden så ska det nog komma upp! :) annars får jag väl försöka..
Vad händer om dagarna tar slut och vi inte har fått en förskoleplats?
Det är ju KAOS i bromma.. :(
Vi åkte in på 4e dagen när Emilia hade feber, då hade hon uvi och de skickade oss på mer koller ang. njurbäckeninflammation. Röntgen osv osv. Inga svar än sålänge. Men jag hoppas för er skull att det bara är tänderna som spökar :) annars skulle jag nog överväga att åka in imorron :)
Miah: Var glad att dom tog påse på henne och inte en nål genom nedre magen rakt in i kissblåsan som dom gjorde med E när vi var inne och hon hade fått UVI :)
Hoppas hon piggnar till snart och att alla bacilusker försvinner! :D
Bakterier från rumpan o bajset som kommer upp sa farbror doktorn till oss :)
HelenaOlivia: haha, nä dom gör ju inte det :)
Emilia hade inte bara bakterier i urinet utan oxå ekolibakterier som hade börjat VÄXA i urinblåsan. Snacka om monsterbakterier!
Japp, framifrån o bak! Framifrån o bak :P
Men ändå lyckas det bli så :(
Hoppas lilltjejen blir bättre snart!
Vi fick ett positivt samtal från farbror doktorn idag, en frisk bebis, de hittade inget på röntgenbilderna så vi slipper allt med sjukhuset! :D
Imorron är det Emilias dop.... Jag....är.......nervös...............
Det gick ju bra! Då va E döpt! :)
:D