• Ami G

Marsmorsorna 2010 a.k.a lattemaffian surrar vidare om bajs och annat viktigt!

Får jag också skriva här fastän att jag inte ingår i lattemaffian? finns ngn rit som man kan genomgå för att få tillhöra klanen? kanske ett latteprov - dricka 100st väldigt fort eller nåt sånt, medans man byter 40 bajsblöjor? :D

jag vill iaf flagga för att vi kanske också kommer! jag har aldrig varit i liljeholmen så det börjar väl bli på tiden... dock: jag har varit förkyld sen i torsdags, är nu på sluttampen med snor men har inte feber el dyl så det är oerhört tveksamt om jag smittar. vill bara att ni ska veta så om ni känner att det är bäst att jag följer m senare i veckan så hojta till! annars dyker vi ev upp imorgon (beror som vanligt på det allmänna tillståndet m sömn osv, ja ni vet ju...) 

• Ami G

eken, trekanten... hej google! eller har ngn av er en bra vägbeskrivning för liljeholmsnovis?

• Ami G
    Lovi: jag upplever att det är på precis samma sätt med lilla fröken brunöga, de är ju dessutom födda typ samtidigt. hon vill och vill, men kroppen orkar inte. sitta upp hela tiden tex.
    --
    hon har fö verkligen blivit hängig av tänderna, gav henne en alvedon vid 19tiden och sen dess sover hon djupt. var helt otröstlig innan hon somnade och borde rimligtvis ha varit superhungrig men åt nästan ingenting ändå. gissar att natten kommer bli aktiv. Hurra! Drömmer skönt att få bekräftelse av er andra idag att det ÄR tänder som håller på, svinsvårt att veta själv tycker jag...
    --
    en av mina bästa kompisar har precis varit här och ätit middag m oss, och medans min kille (som kom hem redan kl 19 idag - yey!) kollade på fotbollen och hade ett öra på dottern så satt vi på vår balle som i gamla tider, drack vin, rökte någon cigarett och pratade hål i huvet på varann. Underbart!! det känns verkligen som att jag börjar komma tillbaka till mig själv efter graviditet och förlossning nu, en fantastisk känsla, för nu har jag plötsligt en liten pussbulle dessutom att älska och hänga med, gissar att ni känner igen er..?
    --
    och apropå att hänga med så var det jättetrevligt att följa med idag! mysigt ställe, perfekta kommunikationer och ett fint gäng - tack för det!  Solig
  • Ami G
    Miah: KUL! Grattis till beslutet och till lilla syskonet! barn är så svåra att planera, de kommer till en när det är meningen, på ngt sätt, trots allt. är övertygad om att ni kommer fram till rätt beslut! Solig
  • Ami G

jag hade gärna följt med imorgon, fortsatt min söderortsodyssé om inte annat men min kille är ledig tre dar i rad (kors i taket!) så vi ska dra runt på stan och köpa en massa onödiga (och vissa nödvändiga grejer, typ solskyddssufflett till vagnen, eller "vargen" som jag kallade den förra veckan... amningshjärna = spännande!) och bara njuta av att få vara lite familj, så tyvärr.

ang städning: vi har ett par tjejer som kommer och hjälper oss, just nu igång/v och jag kan verkligen rekommendera det! vi har iofs alltid haft det (vi har båda vuxit upp med viss hjälp i hemmet som städning, tvätt+stryk och så, så det har varit helt naturligt för oss, även om man kan ha politiska dubier kring upplägget, inte minst utifrån ett kön- och klassperspektiv "medelklasskvinnans frigörelse via arbetarklasskvinnans ofrihet", ni vet.) men det är inte så dyrt (och verkligen inte nu när hushållsnära tjänster är subventionerade) och det är UNDERBART! känns som att man har lagom mkt att hålla reda på ändå när man är ensam med en liten bebis. jag säger tummen upp och grattis till att få komma hem till ett proffsstädat hem imorgon till dig Vinter.

hoppas ni får trevligt imorgon! 

• Ami G
    hej på er, roligt att se hur det händer grejer här i tråden! 

roligt med date lovi! jag följer utvecklingen med spänning här i tråden! och det var verkligen en fin namngivningsceremoni ni haft, vi håller på att planera åt lilla här hemma och det är verkligen inte jättelätt att komma på hur man vill ha det! finns så otroligt många sätt ju.

vi kommer vara ca 70 pers + 10 barn och frossa i bakelser från petite france och skåla i bubbel, men det är också allt vi kommit fram till. förutom de fina inbjudningskorten vars kuvert jag sitter i gryningen och skriver adresser på medans morgonpigga älsklingen ligger i babygymmet (R alltså, inte min kille...). tänkte imorse på att man kanske skulle kunna göra en frågesport/tipsrunda om lilla bebben och fakta kring henne (typ, vad är absolut mest spännande för R att titta på just nu: 1) nappflaskan med bruna elefanter 2) tuggbollen från MoMa 3) pappas skägg) personspecifika saker för just henne alltså (även om exemplet ovan var ohyggligt trist). är det en bra idé eller borde vi satsa på ngt annat? tänker att det är svårt eftersom vi är så många... att läsa en dikt vore ju dock fint, Molly - din var jättefin!

jag skrev förresten i andra tråden om att jag behöver bröllopshjälp, så jag skriver det här med:
    KOM MED TIPS PÅ HUR MAN ORDNAR VÄRLDENS FINASTE VIGSEL OCH FEST! 
  • Ami G
    Linda: borgerligt!
    ---
    ...har bokat en konfettikanon nu, med 4kg guldkonfetti! haha, det kan bli lite hur som helst detta... och en diodvägg för att skärma av ett stort rum i den lokal vi bokat.
  • Ami G
    Miah: hoppas att ni får en fantastisk resa!! ska bli otroligt spännande att höra hur ni haft det och hur allt gått därnere i värmen! ska tänka på er!

: jag vill också vara i stan och fika! vi är kvar här på västkusten och igår kom mina föräldrar + bror. huset fullt alltså och herregud vad jobbigt det är att bo med sina föräldrar igen! Drömmer 

blir helt tokig på hur långsamma de är, hur allt måste pratas igenom hela tiden av saker som ska göras, hur de kommenterar allt vi gör m lillan. iofs ingen kritik men ständiga kommentarer:
    "oj, nu är det magen som knorrar" "oj, nu är hon hungrig" och "fryser hon inte nu?" "jag tror att hon fryser"
    jag: "nejdå, det är 25 grader varmt i skuggan och hon ligger i lä, det är ingen fara"
    "men fryser hon ändå inte lite?" "jag ska nog hämta små strumpor" "kanske en mössa också"

GAH!

(min kille har flytt ut på en joggingrunda och jag har stängt in mig på vårt rum. blir helt tokig på allt tjatter, även om jag såklart tycker att det är kul att träffa dem igen så blir man ju helt nipprig.) 
  • Ami G
    mån: eva-lena, (angelica 87)
    tis: eva-lena, joocee, Helena, Lovi, Ami
    ons: eva-lena, Lovi
    tors
    fre:

--

Vi åker nu vidare längs kusten och lämnar mina föräldrar här på landet, ska hälsa på nga kompisar i Halmstad ikväll och nga andra vänner i Falkenberg i helgen (de har dessutom två pojkar, varav en är lika gammal som R - det känns alltid enklare att umgås nära med kompisar som själva har barn. De fattar att man inte är apsugen på att bada nattbad eller korka upp en till flaska vin vid 3-tiden...) Men sen tar vi oss hemåt och jag längtar verkligen efter att få komma hem igen! Lite betong och lyxartiklar som toalett med spolfunktion Drömmer, så jag kan nog på tisdag! Ska bli roligt att träffa er och alla de små gulliga marsbarnen (ja, feb och april- också såklart!)
  • Ami G
    JooCee skrev 2010-08-01 16:19:58 följande:
    Helst utanför tullarna!
    GAAH! 

(nä. det funkar fint. jag behöver se mig om, thats fo sho.) Glad

Vinter: jag håller med! är så sjukt trött på att vara on the road - alla kläder är smutsiga och jag gitter inte handtvätta små bodys EN gång till. jag gör det bara inte. vi åker hem imorgon: HALLELUJA! tvättmaskin! badkar! diskmaskin (åh herregud. är typ redo att dö för en diskmaskin efter 4 veckor utan, med tre måltider/dag för ca 10pers...)

Vi åker förbi Ullared imorgon på vägen hem (min kille älskar att hamstra och höll på att dö prischockdöden förra året när vi var där för första gången. kan säga att vi mer eller mindre aldrig kommer behöva köpa gladpack eller folie någonsin i våra liv efter hans totala rensning av just dessa livsnödvändiga (?) produkter) - är det någon av er som vill att vi köper ngt åt er så hojta till! 
Svar på tråden Marsmorsorna 2010 a.k.a lattemaffian surrar vidare om bajs och annat viktigt!