Inlägg från: jakeline |Visa alla inlägg
  • jakeline

Vi som tränar Zumba fitness för att gå ner i vikt

Vad roligt MiAmore! :) Ska ta tag i det jag med... latmask som man är ibland. :P

~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229♥*~
  • jakeline
    MiAmore skrev 2010-09-16 22:18:13 följande:
    Det gör du rätt i, men ta inte i allt för mkt nu i början. Det hade nog inte jag vågat göra iaf
    nej så klart inte... Ska bara ha lite enegi också. :P
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • jakeline
    MiAmore skrev 2010-10-13 14:07:56 följande:
    Nej minsann!! Nu har jag slarvat för länge med zumban! Nu måste jag komma igång på allvar! Inte bara ta ett pass eller två i veckan och tycka att jag är jätte duktig, för att sedan inte zumba mer på ett par veckor. *morrar åt mig själv* Ikväll ska jag ta ett zumba pass och imorgon kväll ska jag ta en långpromenad!  (märkligt att jag alltid blir sporrad till att komma igång igen så fort mensen kommit...)
    haha det brukar vara så! hoppas energin håller i sig. Ska försöka få till iaf en långpromenad snart
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • jakeline
    With a devilish smile skrev 2010-10-14 00:04:17 följande:
    Haha herregud vilket inlägg det blev av det jag skrev ;)
    Skrev mer men skrev från mobilen & då kan det bli lite pannkaka !

Tycker zumba är riktigt roligt men lite jobbigt med att få hop alla rörelser & se normal ut haha.
    Har förtillfället bara första skivan , hur är dom andra ? bättre / roligare ?

Och måste fråga, någon som gått ner något av att dansa zumba:)? 
    jag tyckte man kände att midjemåttet blev mindre, men viktmässigt hann ja ginte gå ner så mycket innan jag blev gravid. Men midjemåttet är ju nästan "viktigare" än vikten. :P
  • jakeline
    LillemorR skrev 2010-10-20 22:28:52 följande:
    Nu har de kommit!!!!
    Jag har redan  kollat upp den gula skivan med steginstruktion...Min älsta dotter försökte att hänga med men hon tröttnade fort...Imårse när jag skulle fortsätta prova stegen för de är många...funkade det inte alls med kordenationen..haha kke var jag inte vaken eller kroppen inte var vaken...får försöka igen imåra...men det är kul
    Koordinationen kommer nog vad det lider. Det är inte helt lätt alla gånger och vissa steg har jag aldrig fattar hur man gör. Typ Reggaeton och Samba... :P
  • jakeline
    LillemorR skrev 2010-10-25 22:21:42 följande:
    I mårgon ska jag Zumba utan barn denna gång för de ska på dagis...
    Det jag tycker är svårt är att det blir spegelvänt när man tittar på hur stegen ska tas och Reggeaton har jag svårt med. Det som stör mig liiite liiite är att på den oranga skivan med stegen är det några låtar som de spelar flera gånger undra vafför...
    jag brukar inte köra spegelvänt utan köra som de gör, kör de med höger kör jag med vänster. Lättare att hänga med. Det spelar ju inge roll... 
  • jakeline
    Shorona skrev 2010-11-15 10:05:03 följande:
    Hur går det för er?
    Jag tänkte prova Zumba idag!
    här har det inte blivit något sedan jag blev gravid... :P tanken var att jag skulle komma igång igen, men det sket sig ganska rejält. Är sjukt trött när jag kommer hem och helgerna går åt till annat... Men förhoppningen finns där...
  • jakeline
    Yrja M skrev 2010-12-25 22:58:34 följande:
    Någon som fått xbox zumba kinect i julklapp och hunnit testa? Tungan ute
    nej, men jag har sett reklamen! :P är sugen på att fixa det sedan när vi skaffat kinect! :P 
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • jakeline

Vad kul med ny aktivitet i tråden! :) Har tänkt att starta igång igen nu efter graviditetsuppehåll och allmänt lathet efter förlosning... :P 

~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Aylinn f. 110524♥*~
  • jakeline
    Tiger Af Lilja skrev 2012-01-01 18:53:13 följande:
    hallå..

jag fick barn för 6 veckor sedan, har 25 kg att gå ner.
    har zumba ! tänkte börja imorgon.

plus att sluta med all socker förutom 86% choklad!
    ta det lugnt i början bara... och grattis till nytillskottet! Hoppas fler hittar hit! Har som mål att träna tre dagar i veckan i alla fall.  
    ~*♥ mammajakeline.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Aylinn f. 110524♥*~
  • jakeline

Jag märkte skillnad i omfång framför allt. Hullet blev liksom fastare. Och jag tränade typ 3 ggr i veckan två 20 minspass och ett längre, typ det med hantlar. Superbra!

~*♥ mammajakeline.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Aylinn f. 110524♥*~
  • jakeline
    Anfa skrev 2012-09-11 01:44:55 följande:

tack för sitt svar!! wow låter ju bra o värt att pröva :) jag har zumba sculppt hemma så ska försöka sätta igång.. blir motiverad när det går bra för andra
    ja visst är det! jag borde ta tag i det igen, men känner mig ruskigt omotiverad och har så sena dagar att man inte hinner känns det som.. Kanske får försöka mig på mina morgonövningar istället... Plankan FTW! ;)
Svar på tråden Vi som tränar Zumba fitness för att gå ner i vikt