Inlägg från: jakeline |Visa alla inlägg
  • jakeline

Vi som tränar Zumba fitness för att gå ner i vikt

MiAmore skrev 2010-06-21 15:59:15 följande:
    Jo men det är inte alls omöjligt att du känner skillnad redan
    hehe maken säger att han inget märkt iaf... men å andra sidan ser han mig varje dag också... 
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229♥*~
  • jakeline

inte då, har kört varannan dag den här veckan. och skivorna åker med på semestern också! :) Tur att vi bara ska vara hos svärfar :P

Jag gillar också cardio party, det känns att det verkligen tar och man får upp flåset! :)

• jakeline
    MiAmore skrev 2010-07-08 22:59:29 följande:
    Duktig du är som tom. tar med skivorna på semestern.

Ja svetten droppade verkligen överallt kändes det som. haha
    jag känner att jag måste hålla igång annars kommer det rinna ut i sanden. Jag vet hur jag är :P

Idag blir det nog Cardio party igen... trots att det är min födelsedag! :P ska ju synda hela helgen istället :P
  • jakeline
    Jessie Foxx skrev 2010-07-09 09:53:16 följande:
    Hej!
    Jag har precis skaffat zumba för att bli av med lite graviditetskilon. Undrar bara om det räcker med att träna ca 30 min/dag, jag har en liten bebis hemma och det är svårt för mig att hinna med längre pass?
    jag tror inte ens att du behöver köra varje dag. Men 20 minspasset är rätt bra tycker jag när man inte har så lång tid på sig. Du kanske kan köra de längre passen någon gång i veckan? jag har en 18 månaders hemma och det är inte helt lätt att träna med honom heller :P Nu har jag passat på att träna när han sover middag. Men när vi jobbar blir det ju lite svårare.
  • jakeline
    Jessie Foxx skrev 2010-07-09 16:30:16 följande:
    Och grattis på födelsedagen föressten {#emotions_dlg.flower}
    Tackar! :)

Idag körde jag cardio party när sonen vaknat. Passade på när han käkade lunch. ni skulle ha sett hur lycklig han såg ut när musiken började! ;) Han började studsa i matstolen! hihi, sen försökte han hänga med lite när han ätit klart. :) Kul när han gillar samma saker som mamma!
  • jakeline
    Qarina skrev 2010-07-22 22:11:32 följande:
    Hej!
    Jag har fått en zumbaskiva å är sugen på att starta
    men det är ju så varmt :o Hur orkar ni i värmen? :)
    Kombinerar ni med nån speciell kost oxå el kör ni bara träningen?
    Jag har en del kilo att gå ner å vill bli av me dom NU!
    jag har kört relativt tidigt på dagarna... men man blir ju genomsvett på någon minut. Mycket vatten! :)

Kör ingen speciell diet mer än att jag försöker dra ner på kolhydraterna. i semestertider så håller jag mig bara till träning och semestermetoden i övrigt :P
  • jakeline

jag mätte mig idag, och har minskat 4 cm på någon månad eller så! :) känns bra!

har börjat mer med Wii ockås och eligt den har jag gått ner ca ett halv kilo den här veckan. det går långsamt fram, men ändå fram...

• jakeline
    Smultronpajen88 skrev 2010-08-02 12:21:02 följande:
    HejHej! Jag hoppar in här också.
    Kör zumba hemma i vardagsrummet, haft ett uppehåll ett tag ( är gravid i vecka 23 ). Men nu har jag börjat träna lite igen. Underbart roligt.. Jag satsar ju på att hålla mig i form under graviditet så jag satsar inte på att gå ner i vikt. Hoppas jag får vara med ändå!
    funkar det bra att träna zumba under grav? jag kommer ihåg att jag hade svårt att dansa vanligt när jag var gravid... :P

jag har varit jättelat nu sen jag började jobba igen... bara lite wii fit... men men, jag ska bättra mig när jag vant mig vid att arbeta :P
  • jakeline
    Mrs Suz skrev 2010-08-05 09:58:19 följande:
    Men Gud vilken rolig tråd! Tänkte precis starta en likadan! Skrattande Sonen är nu 5 mån och jag har tröttnat på de extra kilorna som hänger kvar som en envis bilring runt midjan!

Vad kul att slippa göra det ensam! Ikväll ska det Zumbas!

Hur mkt har ni lyckats gå ner och under hur lång tid?

Lycka till alla!
    jag har minskat 4 cm om midjan, men inte så mycket i vikt. men man känner skillnad ganska fort i kroppen
  • jakeline
    Mrs Suz skrev 2010-08-05 18:27:28 följande:
    4 cm! Wow! Hur lång tid tog det för dig? Kör du varje dag?
    drygt en månad, har försökt köra minst 3 dagar i veckan, helst oftare. Varvar med lite Wii fit+ också.

Men nu har jag varit lat i två veckor. mensen kom igår så man känner sig så där måttligt motiverad och mest deppig. Nya tag helt enkelt, men det blri allt svårare att ladda om.
Svar på tråden Vi som tränar Zumba fitness för att gå ner i vikt