Anonym (gjort abort) skrev 2010-06-15 17:55:40 följande:
Men, med facit i hand.. var inte det den bästa lösningen? Vem vill ha barn med en som absolut inte vill?
Anonym (Nedstämd) skrev 2010-06-15 09:31:07 följande:
Vi pratade igårkväll och nu i morse innan han åkte till jobbet men som situationen är, det har varit väldigt mycket under det senaste året, så tycker han att han ser ingen annan lösning. Jag är arbetslös och att skaffa ett barn till utan att man har en stabil grund att stå på tycker han känns fel. Jag förstår honom på det sättet och jag tror att han förstår mig med. Han kramar mig och klappar på magen och inerst inne tror jag att han vill men han vet inte om våran familj kommer att klara en liten till just nu. Vi ska prata mer ikväll.
Det verkar som att det är ekonomi och boende och sånt han oroar sig mest över? Och den biten vet ju bara ni om ni klarar. Men han verkar ju inte oäven till barnet i sig och då är det på något vis synd om ni går igenom aborten av fel orsaker. Han kanske bara behöver lite mer tid att fundera? Hoppas det löser sig!
Du har helt rätt, idag när jag tänker rationellt så var det nog det bästa.. men hans svek svider fortfarande..
Nu är jag gravid med min blivande man, vi diskuterade abort ett tag då det absolut inte är ett bra läge att skaffa barn, jag är student och är det i minst 3 år till.. Men efter att jag sagt att göra abort och sen gifta sig, känns väldigt fel.. så då bestämde vi oss för att behålla det, och nu är vi lyckliga och längtar tills vi får se lilla mörten i magen..