• VirrAnna

Någon som gjort en abort mot sin vilja?

Fy vilken svår sits. Jag skulle nog ha jätte svårt för att göra abort och ingen skulle kunna tvinga mig till det. Däremot skulle jag kunna resonera med min sambo om det. För om du behåller barnet trots att han inte vill, vad händer då? Splittras er familj eller fortsätter ni leva med varandra medan han hela tiden känner sig överkörd?

Samtidigt måste din man förstå hur det känns för dig. Hur det påverkar dig fysiskt och psykiskt att göra en abort.

I slutändan var ni ju båda delaktiga i tillverkandet av barnet även om det inte var tänkt att bli ett barn.

Hoppas det löser sig till det bästa för er alla.

• VirrAnna
    Anonym (Nedstämd) skrev 2010-06-14 15:57:25 följande:
    Jag känner mig så nere, gråter stup i ett, har ont i magen och vet inte hur jag ska uppträda gentemot min man, dessutom känner jag hur kroppen håller på att förändras (jag har alla gånger fått symtom väldigt tidigt) och att bara avsluta det, nä jag tror inte att jag klarar det. Samtidigt som jag inte vill skjuta bort min man utan vara som vanligt, jag älskar ju honom så känner jag sådan agg gentemot honom. Hur vågar han uppträda som vanligt och bara häva ur sig att det får bli abort så fort jag för det på tal. Han är en jättebra pappa för övrigt och jag älskar att se honom hålla på med våga ungar, man riktigt ser hur det lyser kärlek omkring honom.
    Kan ni inte båda två gå till en kurator och reda ut era känslor och tankar? Barnmorskemottagningen har kuratorer. Vårdcentralen också.

Tror det skulle vara bra för er båda att prata ut tillsammans med någon som kan vara objektiv och liksom leda samtalet så att säga.
Svar på tråden Någon som gjort en abort mot sin vilja?