Dessa munblåsor...
Jag får ofta blåsor i munnen. Allltså inte på läpparna utan på tungan, insidan av kinderna, insidan av läpparna, tandköttet... Det gör så fruktansvärt ont. Gör ont i hela munnen. Får svårt att äta, prata och stänga munnen och blir därmed torr i munnen. Usch, det är så jobbigt. de går inte bort fort heller utan sitter kvar i 7-10 dagar och gör ont. Jag har vanligen 1-3 åt gången och när de försvunnit vet man inte när det kommer nya. Ibland kan jag slippa dem i flera månader - det är så skönt! Men ibland, som senaste tiden, så kommer de oftare.
Jag har talat om detta med min tandläkare och bytte för flera år sedan tandkräm. Tror det är SLS (det ämne i tandkrämen som gör att den skummar) man kan reagera på. Använder nu Zendium och jag tror det blivit lite bättre sen dess men de kommer ändå ibland och som sagt så har de kommit ganska ofta på sistone. Jag fick även recept på bedövning att ta på och den hjälpte bra men jag vill ju inte hålla på med en massa receptbelagda läkemedel. Har sett reklamen för det där nya läkemedlet på apoteket - någon som provat det och vet hur/om det funkar?
Någon som har samma problem?
Någon som vet vad blåsorna beror på? Min tandläkare sa någon form av herpes men hon lät inte helt säker. Kan det vara något annat?
Någon som har tips på hur man slipper blåsorna?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-14 12:53
Välkomna att klaga och skriva av er alla med blåsor!
Det gör ju fruktansvärt ont ibland!