Inlägg från: miiamaria |Visa alla inlägg
  • miiamaria

Jeansshorts utan underkläder för oss vuxna??

Nu är sommaren här och det gäller att vara klädd efter väder och vind. Något som är förknippat med obekvämt och jobbigt är att vara utan underkläder dvs naken under vanliga enkla jeansshorts. Jag tycker inte det är jobbigt och brukar använda så på sommaren ibland.
    Hur gör ni? händer det att ni hoppar i endast jeansshortsen om vädret tillåter eller används alltid underkläder vid det tillfället?

• Svar på tråden Jeansshorts utan underkläder för oss vuxna??
  • miiamaria
    Busbellan skrev 2010-06-12 17:26:32 följande:
    Skulle aldrig få för mig att vara utan underkläder under jeansshorts, känns både obekvämt och ofräscht
    Beror oftast på jeanshsortsen när det känns obekvämt. Har shorts som är obekväma också.
  • miiamaria

Äckligt och ohygiensikt. Jo i vissa fall kan det vara så, men inte en varm sommardag tycket jag. Då kan det vara helt okej att ha så

• miiamaria

Men för att frångå ämnet lite just om jeansshorts, det finns ju idrottshorts, exempelvis adidas som har en inbyggd trosa i. I sådana shorts spelar det ju ingen roll om man är utan underkläder. Då finns ju en slags trosa ju. Men soms agt, själv har jag inte haft några problem med jeansshortsen, men alla är vi olika och tur är det.

• miiamaria

Skrattar gott åt MickeN1973:s kommentarer , du måste nog lära dig lite mer verkar det som.

• miiamaria

Varför man vill gå utan underkläder i jeansshorts? efter stranden kan man det, om man har blöta bikinibyxor, hemma kan man det också men jag tar på mig trosor om jag går ut så klart offentligt på stan eller ska till några bekanta.

• miiamaria

Ja precis som jag skrev, om vädret tillåter så kan jag ha jeansshorts utan underkläder. Om jag går ut menar jag om jag går utanför hemmet, utanför vår trädgård alltså, då använder jag underkläder. Hemma på gården räcker det med jeansshortsen, om just vädret tillåter. Och så även efter stranden ibland.

• miiamaria

Jag kan förklara varför man kan vara bar under sina jeansshorts. Det är efter badet, när man är hemma och påtar. Är det varmt så tycker jag det funkar ganska bra utan underkläder. Men man går ju inte så hela dagen. Hoppas det var ett bra svar.

• miiamaria
    071001 skrev 2010-06-30 10:03:12 följande:
    Känns lite ofräscht ändå. En varm dag, som igår tex, blir man ju redigt svettig i rumpan och denna svett hamnar då i shortsen istället för i trosan, plus allt annat underlivet kan utsöndra. Du tycker inte att shortsen känns förbrukade efter en dags användning då du går naken i dem?
    Shortsen är förbrukade efter en dag, men har alltid tvätt hemma på kvällarna så dom kan ibland vara nytvättade redan nästa dag och i mitt fall så har jag runt 5 par jeansshorts så det funkar.
  • miiamaria
    Trillian skrev 2010-07-03 10:43:02 följande:
    Är det inte bekvämare att ha ett lite mjukare material än jeans i short man vill använda utan underkläder? Typ mjukisshorts? Jeans har ju en massa sömmar och bör väl skava lite obehagligt på känsliga kroppsdelar?
    Jo mjukare shorts är bekvämare men tycker det funkar bra att vara bar även under jeansshorts ibland.
  • miiamaria

Tycker att i den värme som vi haft har det varit helt okej att endast bära jeansshortsen stundtals på dagen.

Svar på tråden Jeansshorts utan underkläder för oss vuxna??