Inlägg från: Anonym (Undrar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Undrar)

Tråden för oss som lider av depression/ångest/trötthet - här följs vi åt; diskuterar och stöttar varandra!

Hej.
    Jag undrar om det är en depression jag har, jag är så trött hela tiden, ingen lust eller ork, nedstämd var dag och sitter bara av tiden känns det som.
    Jag har varit sjuk i kroppen i snart 4 år med smärtor och yrsel och kan inte på något sätt stabilisera mig. Jag vet inte vad felet är och doktorn hittar inget som kan han kan peka på.

Jag har ett bra liv men kan inte njuta av det för det är precis som att jag är omlindad i ett mörkt täcke, jag har inga tankar på att skada mig själv men tankar om en värdelöshet är där hela tiden. 
    För ett tag sedan hade jag viljan att göra det bättre men ingen motivation och som det ser ut nu så finns inget av det.
    Det är bara tomt.
    Jag sover 8 timmar varje natt och sedan 2-4 timmar under dagen för att ens orka med att vara "social" på eftermiddagen. Var gång folk hör av sig till mig för att se hur jag mår så blir jag anti och otrevlig mot dem för jag orkar inte med att förklara något som inte går att förklara, vill inte att de skall vara oroliga.
    Jag kan inte säga att det är detta som gör mig ledsen eller arg för det finns ingen speciellt som triggar detta, det bara är där.

Skall till vårdcentralen och se om de kan hjälpa mig då jag snart inte orkar med mig själv längre, bara hoppas på att jag hittar en doktor som har intresse, brukar ha lite problem med att hitta en som vill lägga energi och hjälpa mig.

Behövde bara skriva av mig en stund och hoppas att det var okey att jag gjorde det här...

Ledsen och vilsen

• Anonym (Undrar)

Var hos en kurator idag och hon sa att hon misstänker utmattningssyndrom och depression.. Bara hoppas att jag kan få någon hjälp nu med fick lite papper som jag skulle fylla i och har en ny tid nästa vecka

• Anonym (Undrar)

Igår var jag hos kuratorn igen och hon ville ju att jag skulle fylla i en skattnings lapp om min sinnes stämning. Gjorde detta och efter det så klassade hon mig som medel deprimerad med mycket ångest.
    Jag fick i "uppgift" att skriva ner det som har varit i mitt föregående förhållande som fått mig att må dåligt och försöka beskriva mina känslor.

Nu sitter jag här och försöker reda i detta. jag har ännu inte fått svar från F-kassa så vet inte om jag kan få sjukpenning igen från dem. Avbröt för att försöka jobba, var sjukskriven för ryggskada först. vet inte hur mitt liv blir den närmaste tiden och är jätte stressad av detta. Jag skall till läkaren på måndag för att se om jag får förlängd SS men har även fått möjligheten att jobba extra ons-fredag. Heldagar.. Vet inte om jag kommer palla att jobba så mycket men jag måste för jag orkar inte oroa mig för min ekonomi mer än vad jag gör. jag går ut med hunden i 30 minuter och måste sova 2 timmar för att ens orka göra något... skall bli intressant att se hur nästa vecka blir. jag vet inte riktigt varför jag skrev nu men ville väl mesta bara skriva av mig lite om vad som sker tror jag..
    Blir jobbigt att sitta och skriva om allt jobbigt som hänt så behövde väl ventilera lite antar jag..

Hoppas det var okey..
    Ha en så bra dag som ni kan alla här..

Kram

• Anonym (Undrar)

En snabb fråga, hur hanterar ni er familj i detta snurr av tankar? Involverar ni dom i hur ni mår? Jag har hamnat i gräl med familjen ( det löste sig) och vet inte hur jag skall hantera så det inte händer igen. Blev en jobbig dag igår med

Mycket tårarna och ilska och idag är jag helt tom... vet inte hyr det kommer sig men antar att det är ett sätt för hjärnan att slappna av. Hur får man folk att förstå att det är jobbigt med det mesta och att man mår dåligt när jag säger det till dem så får man bara ett jaja kämpa på så går det...

Svar på tråden Tråden för oss som lider av depression/ångest/trötthet - här följs vi åt; diskuterar och stöttar varandra!