Anonym (Mamma Trötter) skrev 2010-06-11 20:55:17 följande:
En fråga till er alla:
Har ni barn? och hur gör ni i så fall för att orka med familjen, hemmet o s v?
Jag har sambo coh en 6-årig dotter så jag måste ju, hur trött jag än är, göra vissa saker på en dag för att få allt att gå runt. Det är tufft, jättetufft. Mycket som blir eftersatt härhemma; men jag gör de allra viktigaste sakerna iaf: ser till att vi har rena kläder, lagar mat etc....
Men jag orkar inte mycket extra på en dag. Har jag t ex varit och tränat på gym:et en morgon så orkar jag inte mycket mer sedan. Så frågan är ju om jag ska satsa på att fortsätta träna, som jag egentligen behöver eftersom jag är så överviktig, eller lägga mina krafter på att umgås med min dotter och orka göra saker med henne nu när hon har sommarlov?
Jag har inga barn men känner ändå att jag inte har ork till någonting. Jag beundrar er som har barn ni tar hand om trots att ni mår så dåligt. Jag som är själv har svårt att ta hand om vardagen. Disken växer på köksbänken och tvätten ligger i stora högar. Orkar ingenting. Jag har börjat jobba 4 tim nu efter en tids sjukskrivning och det tar all ork jag har. Somnar på en gång när jag kommer hem och sover flera timmar.
Jag tycker att du ska fortsätta träna när du orkar. Det fungerar iaf för mig. Jag är jättetrött efter ett träningspass men känner ändå att jag har fått röra på mig. Gör jag inte det så känns kroppen bara som en degklump vilket får mig att må ännu sämre.
Är det någon som känner att ni är själv destruktiva? Vill skada er själva? Jag tänker ständigt på det men vågar aldrig riktigt skära mig eller så, det startade när jag började äta medicinen. Nu är det nästan tvångstankar. Har börjat umgås i kretsar med folk som knarkar och funderar starkt på att testa nästa gång det är fest. Jag dricker otroligt mycket alkohol varenda helg och kombinerar helst med stesolid. I helgen var jag hem till en kille som jag vet gillar väldigt dominant sex. Han gav mig örfil efter örfil. Jag grät men han bara fortsatte. Gjorde så fruktansvärt ont men jag lät honom fortsätta. Efteråt kunde jag bara tänka "vågar jag inte skada mig själv så får någon annan göra det".. Varför utsätter man sig för sånt?? Nu skäms jag över mig själv och vill bara ta livet av mig. Men som sagt jag är för feg så det lär väl inte hända hur gärna jag än vill...