Inlägg från: anitra2012 |Visa alla inlägg
  • anitra2012

Tråden för oss som lider av depression/ångest/trötthet - här följs vi åt; diskuterar och stöttar varandra!

Hej,

Tänkte bara beskriva hur det var för mig för ett tag sedan...
    Dessa var mina symptom då.. depression, orkelös, trött (sov mycket), koncentrationssvårigheter osv.  Kändes som att jag levde i en stor bubbla i min egen värld.

Jag begav mig till vårdcentralen och träffade en läkare som lyssnade på mig en kvart innan han började undersöka mig. Jag var beredd att får medicin för min depression. Jag fick ta ett antal blodprover och det visade sig att jag hade hypo (låg ämnesomsättning) och järnbrist.  
    Jag blev doserad levaxin. Nu ca 6 månader senare så mår jag bra även om mina värden hoppar upp och ned. Det gör att jag bli jätte flummig och glad vissa dagar och andra dagar är jag lite deppig och trött.  Känns som livet sakta kommer tillbaka. 

Jag trodde en lång tid att det var för att jag haft väldigt stressiga jobb.. men så var inte fallet.

*Styrkekramar* till er och hoppas ni mår bättre och får den hjälp ni behöver.

• anitra2012
    Anonym (juni) skrev 2010-06-12 00:18:42 följande:
    Jag har aktivitetsersättning tror det är samma som sjukersättning men att det heter aktivitetsersättning innan man fyllt 30, kan ha fel men tror det är så.  Jag har jättelite ork och svårt att komma igång med saker, har ofta kaos hemma då jag inte riktigt vet vart jag ska börja med städningen och då tänker jag på allt blir trött och så blir det ingenting.  Min högsta önskan är att få barn men vet inte om jag kommer kunna det då jag aldrig får må bra och inte orkar nåt :(
    Har du varit hos doktorn och tagit blodprover b.l.a sköldkörtlen , järnbrist och B12-brist?

• anitra2012
    Anonym (Vera) skrev 2010-06-13 18:40:13 följande:
    Jag har inga barn men känner ändå att jag inte har ork till någonting. Jag beundrar er som har barn ni tar hand om trots att ni mår så dåligt. Jag som är själv har svårt att ta hand om vardagen. Disken växer på köksbänken och tvätten ligger i stora högar. Orkar ingenting. Jag har börjat jobba 4 tim nu efter en tids sjukskrivning och det tar all ork jag har. Somnar på en gång när jag kommer hem och sover flera timmar. 

Jag tycker att du ska fortsätta träna när du orkar. Det fungerar iaf för mig. Jag är jättetrött efter ett träningspass men känner ändå att jag har fått röra på mig. Gör jag inte det så känns kroppen bara som en degklump vilket får mig att må ännu sämre.  
    Hej Vera,
    Jag undrar har du tagit blodprover och kollat dina värden.
    Jag kände som du ..ingen ork till någonting och var beredd på att på medicin mot depression plus sov jätte  mycket varje dag. Det visade sig att jag hade låg ämnesomsättning. Nu med Levaxin så mår jag mycket bättre än innan..

*styrkekramar*
  • anitra2012
    Anonym (Anna) skrev 2010-07-01 15:37:12 följande:
    jag orkar inte leva mer, vill bara strejka livet
    jag är kanske patetisk men min älskade fästman vill göra slut
    han vill inte mer
    orkar inte va tillsammans mer
    orkar inte med bråk alls säger han
    spelar ingen roll att jag kommer med massa förslag och lösningar på problelmen som skulle hjälpa
    jag kan inte göra mer
    han vill inte

och jag orkar inte leva såhär
    utan honom
    han har gjort slut förr så jag vet hur det är
    de åren var så meningslöst och hemskt vill aldrig uppleva det igen
    det var bara tidsfördriv och överlevnad
    inte att leva

har sökt hjälp på alla sätt ni kan tänka er alla sätt som finns
    det räcker inte
    det enda som hjälper är att han vill ha mig och att vi kan fortsätta leva tillsammans då var jag lycklig
    Jobbigt.. hoppas du har någon du kan prata med.

Många *Styrkekramar* till dig Anna.. 
Svar på tråden Tråden för oss som lider av depression/ångest/trötthet - här följs vi åt; diskuterar och stöttar varandra!