• snigelkatt

IVF vid upprepade missfall?

MatUl skrev 2010-06-15 00:17:48 följande:
    Tack för svar.. Den förklaring jag fått är att de vid IVF sätter igång en graviditet och att eftersom de väljer ut de bästa äggen så kan det hjälpa om det är där felet ligger.. Ungefär så. Så jag tänker prova om RMC nu tar emot och hoppas på det bästa, för såhär vill jag inte ha det längre!!

Vad har du fått för hjälp då?
    Vi har fått 5 missfall, och jag frågade detsamma på min missfallsutredning.
    Min läkare sa att det inte är någon ide med IVF, eftersom vi ändå kan BLI gravida.
    Jag trodde oxå att det skulle funka om man "tog det perfekta ägget, och den perfekta spermien".
    Min läkare kontrade med att det var den perfekta spermien och det perfekta ägget varje gång vi blev gravida, så IVF skulle inte hjälpa oss.
    Man får fortsätta kämpa på varje månad själv istället, och hoppas att det en gång vill stanna kvar.
    Lycka till!
  • snigelkatt

MatUl - Jag vet inte hur länge vi kommer orka. Man vill ju inte ge upp heller, nästa gång kanske den lilla vill stanna kvar?
    Men jag är oerhört uppgiven och frustrerad på sjukvården som inte forskar mer i upprepade missfall
    Tar trombyl nu, och börjar med progesteron igen vid nästa plus. hoppas på att det hjälper.

• snigelkatt

Trombylen har jag tagit från plus tidigare månad, och då fick jag ändå MF.
    Sedan provade jag att ta dem från ÄL  istället men det funkade inte ändå, så nu äter jag dem hela cykeln för säkerhets skull (men inte under mens)
    Progesteronet tog jag först från ÄL, men det funkade inte, fick ändå MF.
    Min läkare sa att det kunde hindra ägget från att fästa om man tog det för tidigt. Det finns visst lite progesteron i minipiller!
    Så nu väntar jag med progesteronet tills jag plussar istället.

Längtan efter bebis är ju större än rädslan för att få ännu ett MF.
    Hoppas på tur i helgen, har BIM 20/21 ungefär

Svar på tråden IVF vid upprepade missfall?