• tjoohej

Nyligen börjat med flaska... Vad är "normalt" för en 3 veckors bebis att äta???

Nyligen börjat med flaska till min lille kille på 3 veckor och vill bara kolla lite här inne hur ni andra har det...
    Är det vanligt att bebisar "småäter" ofta???
    Enligt förpackning så är det 80-150ml/mål 5-6ggr/dag.
    Min bebis äter minst 8ggr/dag och allt från 60-130ml... Men märker att han sväljer mycket luft och till sist slutar det med att han inte vill äta mer och ibland slutar det på bara 50ml kanske och redan då efter ca en timme vill han äta igen och ungefär samma mängd...
    Tips på hur jag kan göra???

Använder nam flaskor till honom, tror dom hette så och dom ska väl vara så dom inte sväljer så mycket luft???

Tips o råd önskas!!

• Svar på tråden Nyligen börjat med flaska... Vad är "normalt" för en 3 veckors bebis att äta???
  • tjoohej

Var på bvc idag, pratade då lite om detta med matningen. Lillkillen hade gått upp 400gr sen sist vi var där för ca 1 vecka sen. På lördag blir han 4 veckor, han väger idag 4410gr, när han föddes vägde han 3565gr. 
    Hon menade då och frågade om jag matade honom för mycket?!?!?
    Om han nu han mycket luft i magen och får knip så vet han kanske inte om han har ont eller är hungrig.
    Måle skulle inte överstiga 800ml/dygn så jag skulle skriva upp de kommande 2 dagarna/nätterna och kolla hur mycket han äter... Men jag måste ju ge min son mat om han e hungrig!!! Vad ska jag annars göra?!?!? Detta lät för mig väldigt konstigt o jag tog lite illa vid mig att jag kanske matar honom för mycket...

Vad tror ni???
    Hur hade ni tolkat detta????

• tjoohej

Jo, han har napp oxå som han använder flitigt. Har även köpt Sempers magdroppar och vi har börjat med babymassage så jag hoppas det hjälper. Men nu känns det som om jag verkligen måste kolla hur mycket han äter just för att inte ge honom för mycket mat. Nu känns detta bara som en ond cirkel. Slutade amma nyligen just för att han inte blev mätt alls, efter att ha ammat i 40-50minuter så kunde han ändå lätt dricka en 100ml ersättning efteråt så nu e det bara ersättning som gäller. Försöker verkligen hålla 3 timmar mellan målen men vissa gånger gallskriker han tills han fått flaskan och då kan det bara ha gått 2 timmar sen sista flaskan...

Svar på tråden Nyligen börjat med flaska... Vad är "normalt" för en 3 veckors bebis att äta???