Inlägg från: sahara sahara |Visa alla inlägg
  • sahara sahara

Barnlösheten knäcker mig..

Det finns kliniker utomlands som inte har någon viktgräns (eller i alla fall en högre viktgräns än i Sverige). Jag vet inte var du bor, men Danmark och Finland känns väl som de smidigaste alternativen. Det finns en del info om utländska kliniker här på FL - både under "svårt att få barn" och "planerar barn - regnbågsfamiljen".

Vad gäller adoption och religiositet och sånt så varierar det mycket mellen de olika länderna. De som faktiskt har utlandsadopterat kan ge bättre råd än jag, så titta in i adoptionsforumet om du inte redan har gjort det.

Ensamheten är skitjobbig. När alla ens vänner försvinner in i kärnfamilj och bebisträsk och man inte riktigt platsar längre.Det är svårt att få nya vänner, men det går. Barnlösa vänner. Vänner med äldre barn. Yngre vänner som inte har fått barn än.

Och nu låter jag jättekäck, inser jag, men det är alls inte meningen att förringa dina känslor. Jag ville bara peka på några alternativ. Det behöver inte innebära en katastrof att leva utan egna barn, men det är bara du som vet när du inte orkar kämpa längre.

Do something scary - the payoff is awesome!
Svar på tråden Barnlösheten knäcker mig..