Inlägg från: Karroägget |Visa alla inlägg
  • Karroägget

Roliga förlossningshistorier?

Jag fick mina värkar 6 dagar före BF och var absolut inte beredd på det (första barnet). Jag var väldigt aktiv in i det sista på min graviditet så samma dag hade jag målat 4 dörrar (i latensfasen som jag trodde var förvärkar) och väntade på en flyttfirma som skulle komma med mitt piano som stått på annan ort. Hade väldigt regelbundna värkar och gick in i den aktiva fasen när det började bli dags för flyttfirman att komma. Ringde snabbt hem min sambo för att jag inte ville ta emot två gigantiska flyttgubbar i mitt skick, skulle jag försöka lotsa dem dit de skulle ställa pianot och kollapsa var tredje minut så värkarna smällde till? Sambon kom hem innan flyttgubbarn kom och jag gömde mig inne på vår toalett tills de var klara! Glad

• Karroägget
    Anonyhm skrev 2010-06-04 12:56:37 följande:
    Jag använde lustgas. Den hjälpte inte med ett skit men den gjorde min röst mörk och grumlig som darth vader. Så där satt jag och skrek med monsterröst "det är inte roooligt" medan min man och en barnmorska försökte att inte dö av skratt. 
    Haha, lustgasen funkade inte så bra på mig heller och jag fick också jättekonstig röst! Jag lät som om jag hade ett ägg i halsen, eller en såndär salivbubbla. Jag och min sambo skrattade rätt mycket åt det...Skrattande
  • Karroägget

Glömde skriva, jag citerade serien "Solsidan" emellan krystvärkarna. Jag vågade nämligen inte krysta fastän de sa att jag fick, var skraj för att spricka, så jag sa; "FÅR jag verkligen krysta nu, för jag vill verkligen inte...åh, nu ska jag citera Solsidan, spricka från Ystad till Haparanda!" Och alla i rummet inklusive jag fnissade åt det jag just sagt, hihi! :)

Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?