Missfall vecka 7
Hejsan, jag var idag tisdag på ultraljud där man konstaterade att den blödning jag hade i förra veckan faktiskt var ett missfall.
I söndags förra veckan började jag få rosa flytningar, som övergick i bruna flytningar under måndagen och tisdagen. Under onsdagen övergick det i färskt blod med ytterst små klumpar i (som vid mens.) Jag blödde inga mängder, kunde klara mig på en binda hela dagen, plus att det givetvis kom några droppar när jag kissade och när jag torkade mig. Under torsdagen avtog blödningarna till droppar som kom lite då och då, främst när jag kissade och reste mig upp. Kunde med marginal klara mig med en binda. Under fredagen har det avtagit ännu mer och jag kan åter bara ha trosskydd, men det är ändock färskt blod. Under dessa dagar har jag inte kännt nån smärta bara en molande mensvärk som jag haft hela tiden. Mellan lördag - måndag slutade det blöda helt och alla graviditetssymptom upphörde.
Ville bara med detta säga att man kan få missfall utan att det blöder massa och inte gör ont! Ringde nämligen till BM och beskrev händelsen och fick till svar "det du beskriver nu är inget missfall, då gör det ont och blöder kraftigt med stora klumpar och slem i".
Smärtan att inte längre vara gravid är enorm, nästan helt ofattbar! Vi som väntat 1,5 år på att få plusset på stickan och nu fick vi detta besked. Fy fan för livet ibland!