• Anonym

Abort imorgon. Kommer man kunna se fostret?

Är i veckan 8 och ska göra abort. Undrar om när "de" kommer ut kommer jag kunna se en miniatyr bebis då?

Någon som har råkat kolla ner i toaletten efter abort som vet?

• Svar på tråden Abort imorgon. Kommer man kunna se fostret?
  • Anonym (Jag såg)
    Anonym skrev 2010-05-31 22:31:57 följande:
    Man gör allstå de.. Va rädd för de.Nyfikenheten över att kika kanske blir förstor, även om jag fattar att de är bäst att inte kolla alls!Har sett bilder på foster på internet på såna här "ja till livet" sidor ...Ja jag vet inte de går säkert bra, men de känns som man ändå ska ta sitt straff att se vad de är för hemskt man gjort de lilla livet!
    Ja, kolla. Jag ångrar inte att jag gjorde det. Och det såg inte äckligt ut eller något. utan bara en miniatyr bebis som låg på sidan ungefär.
  • Anonym

SÅ nervös idag!
    JAg vill titta sammtidigt som jag tror de kommer bli jobbigare då men jag är ändå nyfiken :s

• Anonym (i väntan)

Hej TS!

Hoppas att det gick bra idag! jag gjorde också en medicinsk abort i v9 och var orolig för att jag skulle se ngt foster...men såg ingenting, fast jag tittade varje gång jag gick på toa. blödde fruktansvärt mycket och blev inlagd på sjukhuset för att se om blödningen skulle avta. Hör av dig när du har kommit hem! Kram!

• ella79a

Ang. de där "ja till livet"-sidorna, så kan jag bara säga att deras bilder på embryon inte stämmer med veckorna som de anger. Titta inte på sådant. Det är bara propaganda. Borde ju vara "ja till önskat liv" eller något sådant istället....

Ang. klumparna som kommer ut --->> det är blod som samlats i livmodern och levrat sig och kommer ut som stora klumpar, de kan ibland vara stora som en handflata. Lite äckligt, men det är inte fostret. Fostret är pyttelitet.

• Anonym
    ella79a skrev 2010-06-01 21:27:47 följande:
    Ang. de där "ja till livet"-sidorna, så kan jag bara säga att deras bilder på embryon inte stämmer med veckorna som de anger. Titta inte på sådant. Det är bara propaganda. Borde ju vara "ja till önskat liv" eller något sådant istället....

Ang. klumparna som kommer ut --->> det är blod som samlats i livmodern och levrat sig och kommer ut som stora klumpar, de kan ibland vara stora som en handflata. Lite äckligt, men det är inte fostret. Fostret är pyttelitet.
    Min läkare sa att foster va omkring några cm 1-2 max 3 och att de är helt omöjligt att kunna se något.
    Så jag kollade inte..
  • Anonym (Nej!)

Så pass tidigt i graviditeten kommer du inte att se något foster med ben eller armar. Det är ett litet embryo på några få millimeter som inte ens har börjat se mänskligt ut.
    Jag har gjort en abort i vecka 6, och då var fostret ca 5 mm.

Har även sett min försfödde på ultraljudsbild då han var i vecka 8, och inte ens då kan man urskilja några ben eller armar. På bilden ser man bara en liten klump med knoppar på.

• Anonym (??)
    Anonym (Jag såg) skrev 2010-05-31 22:20:23 följande:
    Jag gjorde en abort i V.8

Över toaletten kom den..och ja en blodklump typ..
    men jag tog upp den (?!) och såg bebisen...
    den låg på sidan..man såg benen, armarna, huvudet....
    man såg den lilla lillla kroppen....

Hoppas att jag en dag får chansen att fullfölja en graviditet.
    Tycker det låter mycket märkligt eftersom ett embryo/foster i denna vecka inte har börjat få mänskliga drag.
  • ella79a
    Anonym (??) skrev 2010-06-02 13:38:10 följande:
    Tycker det låter mycket märkligt eftersom ett embryo/foster i denna vecka inte har börjat få mänskliga drag.
    Exakt....märkligt är precis vad det låter..
  • Anonym (Varför märkligt?)

Varför skulle det vara märkligt?

Så här står det om ett foster i v. 8 (Källa barntotal.se)

"Fingrar och tår börjar att synas. Armarna blir längre och kan röra sig vid armbågen. Benen kan röra sig vid vristen. Ansiktet fortsätter att utvecklas. Näsan, överläppen och ögonlocken bildas."

Så (anonym "jag såg") har nog helt rätt i det hon skriver.

• Anonym (såg oxå)

Jag kollade jag med. fick se en mini mini bebis som låg i allt blod.
    Det ångrar jag lite. var inte beredd på att det skulle synas något.

Svar på tråden Abort imorgon. Kommer man kunna se fostret?