Abort imorgon. Kommer man kunna se fostret?
Är i veckan 8 och ska göra abort. Undrar om när "de" kommer ut kommer jag kunna se en miniatyr bebis då?
Någon som har råkat kolla ner i toaletten efter abort som vet?
Är i veckan 8 och ska göra abort. Undrar om när "de" kommer ut kommer jag kunna se en miniatyr bebis då?
Någon som har råkat kolla ner i toaletten efter abort som vet?
Det kom massor av blodklumpar för min del.
Svårt att säga vad som skulle vara fostret.
Hoppas allt går bra.
Ett tips kan vara att se till att du får prata med någon efteråt.
Det gjorde inte jag och nu mår jag skit över det emellanåt.
SÅ nervös idag!
JAg vill titta sammtidigt som jag tror de kommer bli jobbigare då men jag är ändå nyfiken :s
Visst skulle man kunna se fingrar och tår i v.8 men har svårt att tänka mig att det ser ut som en "minibebis". Embryot har ju fortfarande groteskt stort huvud och liksom inget "ansikte"? Och fortfarande svans och grejer.
Menar, kolla bilden på sidan #19 länkar till.
Hej!
jag har IDAG gjort en medicinsk abort i v 7+3 och jag är rätt lugn och obrydd av mig egentligen. Råkade titta i toan när jag kände en större klump komma ut eftersom jag blött väldigt lite efter tabletterna.
Och JA, till min förskräckelse, så är jag rätt säker på att jag såg ett embryo. I lite blod som en hinna med något i. Ljust och eftersom det låg i vatten var det svårt att se och jag vågade inte titta noga. men det första jag såg var en liten miniatyr. superliten.
Så obehagligt och jag försöker sudda ut bilden ur huvudet och tänka på annat. Men jo, nog var det där ett embryo.
Men sen om det är hemskt egentligen vet jag inte. Man har ju valt att göra abort och trots att embryot går att se är det kanske inte så konstigt. Den måste ju se ut på nått sätt och än har den trots allt inte hunnit bli en bebis på nå sätt. Så man behöver kanske ändå inte oroa sig och få sån ångest över att ha sett det.
KRAM och som min sambo säger jämt nu..
allt ordnar sig och blir bra igen!