Inlägg från: saltabanditen |Visa alla inlägg
  • saltabanditen

Min mamma va 12 år när hon fick min bror....

Nenne666 skrev 2010-05-30 02:22:04 följande:
    Du tror inte ja har googlat? Det finns inte på nätet, det har jag ju sagt tusen ggr å det har ju du kritiserat av nån.
    Jag har faktiskt läst något om det där så det skulle kunna stämma.

Och för alla som tror att världen inte existerade före internet ska försöka tänka på att nätet som vi känner det inte är äldre än 10-15 år.
    Försök tänk efter när ni kopplade upp er första gången. 1995 var det ovanligt att det fanns dator i hemmen och internet kunde människor inte begripa vad det var.

Har ingen scannat in eller skrivit av böckerna finns det inte publicerat.
    Det är inte alltför många som scannar in rekordböcker för att andra inte orkar kräla iväg till biblan.

Så ni som tror att google är en modern gud som har alla svar - ni är toklurade.
  • saltabanditen
    WTslyna skrev 2010-05-30 02:31:32 följande:
    Vilken överraskning att du dök upp.
    ROFLMAO
    Hoppas du har en bra natt du också. {#lang_emotions_laughing}
  • saltabanditen
    Krätchen skrev 2010-05-30 02:34:24 följande:
    Nähä Men en tolvåring som blev mamma borde väl ändå finnas på nätet? Fanns ju med i en rekordbok till och med.
    Varför borde det det? Har du scannat in boken?
  • saltabanditen
    Nenne666 skrev 2010-05-30 02:37:58 följande:
    Vad har du läst om?Och ja...resten stämmer överrens med vad jag har hört och det stör mig med...att man inte kan få allt via nätet.
    I någon papperstidning någon gång.

Vill man ha "allt" på nätet får man fixa det själv, så länge som det inte bryter mot en radda lagar... Därav kruxet idag, och det ska vi vara glada för...
  • saltabanditen
    Krätchen skrev 2010-05-30 02:44:22 följande:
    Nä.Borde finnas något på nätet ändå.
    Jomenvisstserru., Du tillhör de toklurades skara.
  • saltabanditen
    tickfuckintack skrev 2010-05-30 02:53:44 följande:
    precis, kan man söka på mitt namn..och få upp en blogg om just det ämnet som man skrev i samn´band med mitt namn. SÅ ska det finnas på google..om det finns i en rekordbok! Speciellt om hon va så ung..man hittar ju andra gamla sån fakta, om folk i USA bl.a..
    Det ska inte finnas på google, sökmotorer fungerar inte så.
    Om ingen någonsin söker efter en viss term kommer den såp småningenom att falla ur index och inte längre vara sökbar.

Google är ingen bok man slår i...
  • saltabanditen
    Linneas skrev 2010-05-30 10:57:00 följande:
    Det finns en 12 årig flicka på 70-talet som fick en son. www.newsmill.se/artikel/2008/09/03/ett-gammal...
    Det där är att jämföra med en blogg och inte på något sett ett faktaunderlag.
    Allt som står på internet är inte sant...

Lika mycket fakta som alla andra i tråden som minns händelsen mao.
  • saltabanditen
    jagäraf skrev 2010-05-30 12:12:40 följande:
    Men jag är ganska säker på att just den här artikeln handlar om ts mamma. Jag vet att jag läste den också. Som sagt, det här har intresserat mig ända sedan jag som barn läste om det.
    Det som sades var "jag minns..." alltså exakt samma sak som i tråden.  Artikeln handlar inte om TS ev mamma utan om barn som skaffar barn.
  • saltabanditen
    Lavish skrev 2010-05-30 12:23:09 följande:
    Och din poäng är att....?

Att man måste ha ett källkritiskt förhållningssätt.
    Att allt inte finns på nätet.
    Att allt inte är sant på nätet.
    Att hänvisning till källor också skall vara det.

Det handlar alltså om att det inte blir mer sant för att man läser något någon annanstans. Man ska alltså inte kasta fram det som fakta utan som ett jämbördigt uttalande till de som redan gjorts i tråden.

• saltabanditen
    Krätchen skrev 2010-05-30 14:31:01 följande:
    Bråkar jag? Jag är mest frågvis.39 år.*krossar din fördom*

Helt OT men jag undrar varför du tog åt dig...

Jag menar om man endast diskuterar och ställer frågor inser man kvickt som ögat att det är riktat åt någon helt annan. Varför försvara andra bråkstakar...

• saltabanditen
    Krätchen skrev 2010-05-30 14:49:50 följande:
    Tycker inte att det har varit några bråkstakar i tråden;.)Jag bara undrar.
    Ah,, men nu fattar jag! *bankar pannan*

Jomen det var bråk igår,
    Ser nu att de är bortplockade...
Svar på tråden Min mamma va 12 år när hon fick min bror....