Inlägg från: BlommyNess12 |Visa alla inlägg
  • BlommyNess12

18 åring åka på festival?

Jag frågade igår min lillasyster om hon ville följa med mig på festival nästa sommar, det är då tre månader tills hon fyller 19 år. Hon sa "jamen visst, självklart, vad kul vi ska ha"

Sen pratar min mamma med mig och säger att hon absolut inte kommer få åka på festival.
    Men vadå, säger jag, hon är ju nästan 19 år då, det får väl hon bestämma själv.
    Men nej, så länge hon bor under hennes tak är det tvärt nej.

Tycker ni det är ok att göra så?
    Jag blev faktiskt upprörd över det och tyckte då att min mamma var lite överdriven, vi skulle ju åka bort, två systrar, i två dagar, alla är vuxna, jag tycker inte det är nån big deal, och jag tycker verkligen inte att hon ska försöka bestämma såna saker?

Vad tycker ni?

• Svar på tråden 18 åring åka på festival?
  • BlommyNess12

Jo det tycker jag också, men min syrra blev besviken som fan, och orkar inte tjafsa om det.

• BlommyNess12

Tack för era svar, ville bara veta om det var jag som tänkte fel, jag har ju bara småbarn inte tonårsbarn!

• BlommyNess12
    Alcarinque skrev 2010-05-27 15:43:51 följande:
    Har man fyllt 18 så är man ju myndig med allt vad det innebär så det är ju inte mycket att orda om (när jag var 18 hade jag bott hemifrån i tre år så jag skulle nog aldrig komma på tanken att förbjuda min 18-åriga dotter att åka på festival).
    Nej, orda och orda om, man även om min syrra skulle åka trots vad min mamma säger, så måste hon ju ändå bo där sen efteråt också.. Och det blir nog inte kul.
  • BlommyNess12
    La Lola skrev 2010-05-27 15:47:51 följande:
    Jag kan på sätt o vis förstå din mamma. Men din lillasyster är trots allt myndig så eran mamma kan inte bestämma.
    Okej, du får gärna förklara lite för jag har svårt att förstå henne. Kanske beror på att jag bara har små barn och inte kan sätta mig in i hennes sits.
  • BlommyNess12
    La Lola skrev 2010-05-27 15:54:37 följande:
    Vad har hon för bild av festivaler? Fylla, sex o droger kanske? På ett sånt ställe skulle inte jag heller vilja att mitt barn befann sig, även om barnet är 18 år.
    Okej, i get your point!
Svar på tråden 18 åring åka på festival?