• ungkvinna81

Jag känner mig som ett levade apotek pga ÄD

hej på er allihoppa, Är det bara jag som känner mig som ett levande apotek? efter min Embryo transfer jag måste ta 2 tabletter progesterone, 2 tabletter progynon, 1 tablett cortison ( som jag fick från AVA i Riga) och 1 tablett folsyra/ vitaminer. Alla dessa måste tas varje dag och på olika tider, jag har så många påminnelser i min telefon och larmet går för ofta. Min läkare på AVA avrådde mig från att avbryta något annars risken för missfal blir stor, de ska stegvist avbrytas när bebisten är ca två månader i magen. Och innanan min ET så var det Zoladex spruta och även p-piller. STAKARS min lever?:(

• Svar på tråden Jag känner mig som ett levade apotek pga ÄD
  • ungkvinna81

Läkemedel (LM) Dexamethason 0,5mg som jag fick av AVA har en viktig funktion, den är anti-inflammatorisk och dämpar immunförsvaret så att kroppen inte attackerar embrypcellerna. Men försvagat immunförsvar gör mig känslig mot sjukdomar så nu har jag halsflus. Var försiktiga bara så att ni vet och tar hand om er!!  

• ungkvinna81

hej tea75,

wow!!! vilka fina resltat fick ni;) du kanske har fått en ganska ung donator:D
    jag ska göra mitt ET försök 3sep :) och ska sätta in 2 st embryo... du få jätte gärna skriva sen hur det känns med 2 st embryo i magen;)

lycka till

• ungkvinna81

Hej Tea75 :)

hehehehe roligt med namnet "Letter" jag kallade embryot jag fick i maj "plutten" hehe... Jag önskar dig verkligen lycka till... hoppa...hoppas...hoppas att det verkligen funkar för dig så slipper du göra om hela behandligen som jag gör nu:( 

wow!! er donar var 27 år... hur fick du reda på det? Vi fick endast info om färg på ögon och hår och utbildningen (längd och vikt också)... men de kanske berättade det muntligt istället? 

Ja! jag sa ju det!!! Jag trodde att jag var crazy!!! det var obehagligt verkligen men jag kännde stickningen när hon förde embroyt i min livmoder.... Undrar om jag kan få lugnande medel eller liknande nästa gång.... jag tänkte fråga min läkare i AVA om lite hjälp....

min man tycker att det är obehagligt med att följa med en kvinna till gynen i undersökningsrummet så han väntade ute föra gånen o jag fick hålla sjuksköterskan i handen... 

jag ska 100% överföra 2st embryo nästa gång så du få gärna skriva lite då o då om du känner för det ;)     

• ungkvinna81

Hej igen Tea75:)

wow! vad bra att ni fick veta åldern... det fick vi inte veta ... de sa bara att donatorn kan vara mellan 18-35år dvs allmän info.

hehehe:) va bra att du har FL appen det har jag oxå på min Iphone :D

good luck!

• ungkvinna81

Hej Tea75,

Jag håller tummerna för dig hoppas att du är gravid :) man kan testa ca 12 dagar efter E.T för att få ett säkert resultat.

Mitt första försök var 24 maj... det var upp till mig om jag ville börja direkt med försök två efter mensen men jag valde att ta lite uppehåll... det var sååå sköööönt med paus från behandlingen o jag ångrar verklingen inte min paus. Nu är jag igång igen och tog redan zoladex sprutan förra veckan o ska börja med progynon imorgon... tänkt datum för FET ät 3 sep 2010 

det är upp till dig om du vill forstsätta med behandlingen direkt efter din mens eller ta ett uppehåll som jag gjorde;)

kram

• ungkvinna81

GRATTIS Tea75:)
    va kul!!! snart få du veta om du får en bebis eller blir det tvillingar ;)

Svar på tråden Jag känner mig som ett levade apotek pga ÄD