Inlägg från: Cerenna |Visa alla inlägg
  • Cerenna

10 månaders som bara vill amma....

Min dotter har nyss fyllt ett och vi ammar för fullt. Hon gillar inte mat alls, känns inte som att det är hennes grej än så länge. Först för två månader blev hon överhuvudtaget intresserad av mat, men det är inte mycket som slinker ner. Det spelar ingen roll hur hungrig hon är. Jag har inga tips att komma med, utan delar bara med mig av erfarenheten att vissa barn faktiskt inte tycker om mat hur mycket man än försöker. Vi hoppas att det släpper för vår tjej, och att din sötnos också vill ha lite mer än bara tutte.

• Cerenna
    sariz75 skrev 2010-06-02 13:17:10 följande:
    då påtalade läkaren att nu snuttar han bara för att det är mysigt- mjölken är i princip bara vatten. Bröstmjölken innehåller bara näring i ca 9 månader och sen urlakas det. Min son får inte näring av mig längre.
    Oj, om det vore sant så skulle min dotter inte vara i livet nu!

Har svårt att tro att man kan överleva på en äppelskiva i VECKAN. Det var ungefär den mängd hon accepterade fram tills typ tre veckor sedan. Men hon är en pigg och glad nybliven ettåring som just lärt sig gå, så jag är övertygad om att bröstmjölken innehåller det hon behöver, och lär nog göra det så länge vi ammar.
Svar på tråden 10 månaders som bara vill amma....