• never

Hjälp behövs! Letar efter läkare i Stockholm som kan hjälpa till med ÄD utomalnds vet ni nån?

Hej

Jag letar efter en läkare i Stockholm som kan hjälpa till med ÄD som vi ska göra i I slutet av Augusti. Min läkare har precis kommit tillbaks så jag skulle behöva hitta nån som jobbar från mitten Juli.
    Ni kan inboxa mig om ni vet nån, vore tacksam för hjälp.
    Vi har stått i kö i ett år och vi får inte skjuta fram tiden till lite senare så jag behver verkligen en läkare!
    Anna66
  • Svar på tråden Hjälp behövs! Letar efter läkare i Stockholm som kan hjälpa till med ÄD utomalnds vet ni nån?
  • Lilla Fia 65

Nu tror du väl att jag kommer med en lösning men Sorry Anna, jag vet ingen. Vi har samma dilemma. Vi ska iväg för ET den 19 aug. Det blir nog för oss båda att ringa runt utifrån nån lista över gynekologer.

/LillaFia

• milou67

hej anna , men har du stått i kö utolands i ett år!! vilken klinik är det? jag väntade i 3 månader bara. Jag har inboxat dig kram kram

• queerkids

Vi hade problem förra året då jag behövde UL i juli pga IVF på AVA i Riga. Till slut valde vi att skjuta på behandlingen en månad eftersom det var så jobbigt. Även de dyra privata klinikerna på Östermalm hade stängt. Vi ringde verkligen runt och diskuterade tom m AVA om att jag skulle flyga dit över dan och göra UL där. Men vi valde som sagt att skjuta på det.

• villsågärna38

Mitt enda tips är Milous gyn i Solna men henne har ni nog redan fått tips om. Stort lycka till nu!!! Håller mina tummar!!!! Kram{#lang_emotions_heart}

• never

tack för era svar, nej jag har inte hört om Milous gyn i Solna så dem kan jag höra av mig till.

tyvärr kan vi inte skjuta upp våran behandling, om vi gör det så måste vi vänta 10 mån, alternativet är att byta klinik med kortare kö

ha det
    Anna66
  • Bette
    never skrev 2010-05-31 09:29:39 följande:
    tack för era svar, nej jag har inte hört om Milous gyn i Solna så dem kan jag höra av mig till. tyvärr kan vi inte skjuta upp våran behandling, om vi gör det så måste vi vänta 10 mån, alternativet är att byta klinik med kortare kö ha det Anna66
    Vilken klinik är det som har så lång kö utomlands?

Bette
  • villsågärna38
    never skrev 2010-05-31 09:29:39 följande:
    tack för era svar, nej jag har inte hört om Milous gyn i Solna så dem kan jag höra av mig till. tyvärr kan vi inte skjuta upp våran behandling, om vi gör det så måste vi vänta 10 mån, alternativet är att byta klinik med kortare kö ha det Anna66
    Har inboxat dig! Kram
  • Bling1975

Jag har tyvärr inte heller något tips på sommararbetande läkare i Stockholm. Men skulle inte det enklaste vara att ta er semester i det land där äggdonationen sker så kan de fixa allt? Nu vet jag inte om man gör saker väldigt annorlunda än i Sverige utomlands men de ultraljud jag har gjort inför återförande har varit tidigast 2 veckor innan ET.

Mina utländska läkare blir alltid förvånade när jag berättar hur länge de flesta kliniker i Sverige har stängt på sommaren. Min läkare i London är borta i två veckor i augusti men då har en kollega som hoppar in med akuta grejer. Lite skillnad mot kliniken hemma som har stängt i 7 veckor.

Hoppas det ordnar sig!

Stitch längtar efter Lilo
  • never

hej på er och tack för alla svar! det har nog ordnad sig nu det funkar med min läkare, fattar inte hur men det är uträknat på nåt sätt.

Bette det är Reprofit i Tjeckoslovakien.

ha det så bra
    Anna66 

• villsågärna38
    never skrev 2010-06-07 15:48:46 följande:
    hej på er och tack för alla svar! det har nog ordnad sig nu det funkar med min läkare, fattar inte hur men det är uträknat på nåt sätt.

ha det så bra
    Anna66 
    Oh det ska ju vara en superbra klinik! Lycka till nu, håller tummarna!!! Kram
  • Bette

ha det så bra
    Anna66 
    Vad toppen att allt fungerar med din läkare, det ska va en bra klinik vad man hört.

Kram

Bette
  • isisisis

ha det så bra
    Anna66 
    Det är ett bra val.Dr Stephan är fantastisk.Svarar alltid på mail så fort att man nästan kan chatta med honom.Väldigt god kontakt får man också.
    Snygg är han också haha!
  • GTA

Jag är helt enig med isisisis, det är ett mycket bra val av klinik! Håller oxå med om att det är som att chatta med Dr Stepan han svarar nästan innan man hinner trycka "send" men det gäller sena kvällar typ kl 22.30. Han verkar sköta adminstrationen den tiden varje dag, man kan ju undra när han är ledig... Synd att det är så lång kö dit. Men Anna66 nu är det snart dags för dig! Håller tummarna att det går lika bra för dig som det gjorde för mig där! Lycka till! Skrattande

Svar på tråden Hjälp behövs! Letar efter läkare i Stockholm som kan hjälpa till med ÄD utomalnds vet ni nån?