Inlägg från: Anonym (Helena) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Helena)

Hur skaffar man nya vänner som vuxen?

Hej,
    här är ytterligare en fr skaraborg. I vilka orter bor ni andra?

• Anonym (Helena)

Jag bor i Skövde....några som bor i närheten??

• Anonym (Helena)
    Anonym (z) skrev 2010-05-24 10:38:07 följande:
    jag bor i Lidköping
    Ok, det är ju inte sååå långt ifrån iaf
    Ser att du har två flickor...själv har jag två pojkar som är 5 år samt 11 månader. Väntar tillökning i dec.
    Jag är alltså mammaledig fn ...vad hittar du på på dagarna??
  • Anonym (Helena)
    Anonym (z) skrev 2010-05-24 10:55:14 följande:
    Grattis till graviditeten =) Jag är också mammaledig för tillfället. Känns inte som jag gör så mycket mer än tar hand om hem och barn på dagarna. Vad gör du själv?
    tack :)
    hehe det är typ samma här...och just nu är jag så illamående och trött att jag inte har så mkt lust/ork till annat heller, men det vore ändå kul att lära känna folk i närhten som man kan umgås med...Maken är från västmanland så han känner inte mkt folk här heller...lite tråkigt :/
    Hur gammal är du förresten?
  • Anonym (Helena)
    Anonym (z) skrev 2010-05-24 11:14:16 följande:
    Jag är så glad att min förra graviditet är över. Den var ingen rolig. Trött och Illamående i 9 månader. Foglossning på det också i slutet. Tur att Sambon var arbetslös då och kunde hjälpa till hemma med den äldsta då. Men nu jobbar han hela dagarna så det är rätt ensamt. Jag är 23, fyller 24 i augusti. Sj? Vad gjorde du innan du blev mammaledig?
    Ja har mått skit alla graviditeter...jag frågar mig varje gång OM det verkligen är värt det, men klart det är!! :) Men tufft när man e mitt i eländet...

Jag är 31..likaså min make.
    Innan mammaledighten pluggade jag en påbyggnutbildning inom psykiatri, så jag har inget jobb att gå tillbaka till efter nu. själv då?
  • Anonym (Helena)
    Anonym (z) skrev 2010-05-24 11:29:21 följande:
    Låter inget kul att ha de så varje graviditet. Min första var bara sån i början.. fast den slutade iofs redan i vecka 29+1 så hann inte njuta av att de försvann särskilt länge.  Innan första graviditeten jobbade jag på en plastindustri här i stan, men min visstidsanställning tog slut under mammaledigheten och när mammaledigheten tog slut blev jag arbetslös men var gravid igen så jag var inte särskilt attraktiv på arbetsmarknaden. Går det som vi vill att det ska gå med sambons jobb så planerar jag att gå hemma ett år för att sedan förhoppningsvis jobba om jag hittar ett jobb.
    ojj v29 redan. vad hände då??

Ok, vad arbetar din sambo med?? Jag kommer ju i stort sett gå från denna mammaledighet till nästa...så jag tänker inte ens på jobb just nu, men sånt där löser sig alltid. Jag har en bra utbildning i botten så e inte spec orolig :) Sedan kan man ju alltid vidareutbilda sig eller helt byta bana.
  • Anonym (Helena)
    Anonym (z) skrev 2010-05-24 12:05:33 följande:
    Mitt vatten gick i vecka 27 redan men läkarna hittade ingen orsak. Själv tror jag det berodde på mycket inre stress. Va med om en trafikolycka när jag var och hälsade på mormor i Finland några veckor tidigare plus att det var strul på jobbet då min närmaste chef inte var det minsta förstående att jag inte fick göra vissa saker när jag var gravid. När vattnet gick blev jag inlagd på sjukhus med strikt sängläge och efter två veckor startade värkarna. Man valde att inte stoppa dem då mina infektionsprover bara steg. Han arbetar på Skatteverket via Proffice för tillfället. Jag har också funderat på att vidareutbilda mig men har inte en blekaste om vad jag vill läsa så det får väl ligga på hyllan till jag vet vad jag vill. Vilken vecka är du i nu? Vad gör din sambo?
    Va läskigt!
    Mormor från Finland..se där, är min också ;)

Jag är i v10. Ska på vul idag...är jättenervös, då jag fick ett utomkvedshavandeskap i januari och op bort ena äggledaren. Men förhoppningsvis skall väl allt gå vägen denna graviditet :)

Min make har arbetat inom handels, restaurangbranchen men just nu som pers assistent. Han har dock planer på att vidareutbilda sig..men vet inte till vad :P Inte alltid så lätt!
  • Anonym (Helena)
    Anonym (z) skrev 2010-05-24 12:16:30 följande:
    Jaså där ser man! vart i Finland bor hon? Hoppas att det går bra idag då! Håller tummarna här! Låter inget kul med utomkvedshavanadeskap :( Det är verkligen inte lätt att veta vad man ska vidareutbilda sig till. Det finns ju så mycket att välja på! Sen är det ju bra om det kan leda till jobb med...
    Hon bor numera i Sverige...de flydde hit under kriget...
    Ul idag gick jättebra! Fostret låg där det skulle och hjärtat slog fint, så skönt :)

Det är jättesvårt det där att veta vad man vill göra...som du säger, så ska det ju gärna leda till jobb men samtidigt måste det ju vara nåt man tycker är kul. Funkar inte i längden annars.
  • Anonym (Helena)
    Zetima skrev 2010-05-24 13:28:34 följande:
    Jag bor oxå i skövde =)
    Va skoj!!:)) Hur gammal är du? Barn? 
  • Anonym (Helena)
    Anonym (z) skrev 2010-05-24 18:44:36 följande:
    Vad skönt att UL gick bra!  Nu har vi precis kommit hem från att tagit bilder till familjesidan i tidningen. Ska bli spännande och se hur de blev, men måste vänta till onsdag :(
    Ja nu kan jag andas ut lite känner jag! :P

Ok skoj...hoppas det blir bra då! Vad gillar du annars att göra, förutom hänga med familjen? :)
Svar på tråden Hur skaffar man nya vänner som vuxen?