Inlägg från: sextiotalist |Visa alla inlägg
  • sextiotalist

Är det som vuxen ok att frysa ut andra barn.

Nej, det är inte mobbing, inte det minsta. Du får helt enkelt förklara för dina barn att ibland är det OK och ibland inte.

Har de ett privat kalas, oavsett om det är massor av barn, så är det ett privat kalas och inte öppet för alla. Hade jag varit grannfrun som läst detta, då hade jag nog funderat allvarligt på att flytta.
    När grannarna anser att det är mobbing för att man inte får springa som man vill och inte respektera att man har fest, som de (även barnen) är inbjudna.

Jag tycker inte alls du ska ifrågasätta varför era barn inte kan springa som de vill till era grannar, det är respektlöst.

Dina grannar har faktiskt rätt att säga till när de inte vill ha era barn där, de har ingen skyldighet att förklara varför.
    Dina barn måste lära sig att man inte springer över närhelst och att man inte kan räkna med att alltid vara välkommen.

• sextiotalist
    SaramedM skrev 2010-06-22 12:27:05 följande:
    Håller helt med

Mobbing är nått helt annat TS

Man har rätt till sitt privatliv utan att behöva försvara det för grannarna, det räcker med att "det passar inte just nu"
    Jag är också förvånad över svaren, kräva förklaringar och svar av grannarna för att barnen inte kan springa fritt. och leka som barnen vill.

Vem vet, det kanske är TS grannar som kan ha skrivit inläggen av typen "hur skall vi göra för att slippa har grannbarnen här jämnt", för det finns ett antal.
  • sextiotalist
    statisk skrev 2010-06-22 17:23:12 följande:
    Jag har inte uppfattat det så, att det skulle vara något slags privat kalas, har jag missat det någonstans?

Om ungarna leker utomhus, Nu menar jag inte bara vid deras trädgård, utan överlag, så fattar inte jag varför TS barn inte ska kunna vara med och leka när grannarnas ungar kommer och hälsar på.
    Förutsatt att dom fortfarande är ute såklart.

DÄREMOT är det ju en helt annan sak om det kommer vänner och bekanta och alla sitter till bords och fikar, alternativt, att de bekantas ungar och ts grannes ungar leker inne i sin trädgård.

Men om en gemensam granne till dessa kommer in på en kopp kaffe, och råkar ha med sig sitt barn, varför måste då TS barn gå hem? Det begriper inte jag. Även om det kanske inte är mobbing.

Men om du anser att det är helt naturligt, kan väl du förklara för mig, ts och andra i tråden, så vi kan ha det i baktanke, nästa gång något liknande händer.
    Det handlar helt enkelt om att respektera att man inte kan gå som man vill till grannen. Jag är i varje fall uppvuxen med att man alltid frågar om det går bra, och att man ibland får svaret att det inte går och då lärt mig att acceptera detta.
    Egentligen är det ganska ointressant varför man just då inte kan komma. Den familjen bestämmer med all rätt vilka som får vara på deras tomt.
Svar på tråden Är det som vuxen ok att frysa ut andra barn.