Inlägg från: SaramedM |Visa alla inlägg
  • SaramedM

Är det som vuxen ok att frysa ut andra barn.

sextiotalist skrev 2010-06-22 12:23:54 följande:
    Nej, det är inte mobbing, inte det minsta. Du får helt enkelt förklara för dina barn att ibland är det OK och ibland inte.

Har de ett privat kalas, oavsett om det är massor av barn, så är det ett privat kalas och inte öppet för alla. Hade jag varit grannfrun som läst detta, då hade jag nog funderat allvarligt på att flytta.
    När grannarna anser att det är mobbing för att man inte får springa som man vill och inte respektera att man har fest, som de (även barnen) är inbjudna.

Jag tycker inte alls du ska ifrågasätta varför era barn inte kan springa som de vill till era grannar, det är respektlöst.

Dina grannar har faktiskt rätt att säga till när de inte vill ha era barn där, de har ingen skyldighet att förklara varför.
    Dina barn måste lära sig att man inte springer över närhelst och att man inte kan räkna med att alltid vara välkommen.
    Håller helt med

Mobbing är nått helt annat TS

Man har rätt till sitt privatliv utan att behöva försvara det för grannarna, det räcker med att "det passar inte just nu"
  • SaramedM
    kråka skrev 2010-05-22 18:14:43 följande:
    jag förstår allt det där med privatliv osv men det här handlar om grannbarn utan sina föräldrar  som kommer för att leka utomhus,med deras barn.
    och grannfrun stoppar sina barn från att leka med våra presis så mkt som hon stoppar våra att leka med hennes.
    varför lägga ner energi liksom , om barnen uppenbarligen vill leka.
    klart man ska få säga stop när man vill vara ensam men man kanske kan välja tillfälle lite annorlunda. pluss att hon är otrevlig och hård när hon säger ifrån. förstår inte varför när vi alltid respekterar hennes önskningar. 
    Hon kanske tycker att hennes barn ska ta hand om sina gäster när de är där?

Otrevlig behöver hon ju inte vara iofs
Svar på tråden Är det som vuxen ok att frysa ut andra barn.