barn efter flera missfall
Är det någon som fått barn efter att ha haft 3 eller fler missfall? Var det då något från er utredning som gjorde att det funkade bättre denna gång.
Är det någon som fått barn efter att ha haft 3 eller fler missfall? Var det då något från er utredning som gjorde att det funkade bättre denna gång.
Jag har förlorat 5 st..Har 3 st underbara småttingar nu:) D tog blodprover på både mig å min sambo, för att kolla på kromosomavvikelser.mm..Allt såg bra ut. Vi gav aldrig upp..
ganesha - bra fråga! Jag instämmer - vill också höra en massa lyckliga stories. Har också haft tre mf. Alla rätt tidigt så jag är nästan helt säker på att nåt är fel på mig / oss. Vet inte varför har bara den läbbiga känslan..
Jag hade "bara" 2 mf/ma (vecka 14 och vecka 6), men sen kom min dotter för snart 3 månader sedan
Jag undrar om nån vet.....
För ett par år sen läste jag en artickel om att man som mamma kunde bilda antikroppar på pojkfoster, o när man vänta pojke nummer ett hinner inte kroppen bilda de där antikropparna innan fostret är så stort att de inte blir någon fara. Men när man sen blir gravid nästa gång och det är ett pojkfoster så reagerar dessa antikroppar direkt o fostret/embryot har inte en chans mot dem.
Rörigt, men hoppas nån förstod.
Funderar på om mina mao mf beror på att det varit pojkembryo (har en son som fyller 5 nu) och ifall nästa blir en flicka så får jag behålla det????
Är det nån som känner igen eller har hört liknande, eller det är bara jag som drömt????
*funderar*
Fick efter 3 missfall en son för ett halvår sedan. Frisk och kry.
Gjorde utredning och inga fel hittades.
Kram
Talja: Det var en artikel som beskrev detta du säger 2003 tror jag, forskningen var gjord av Dr Christianssen som det pratas om i en annan tråd i detta forumet.
Kolla denna länken:
www.aftonbladet.se/vss/foraldrar/story/0,2789,326890,00.html
Ah, intressant! Hade liksom på känn att jag hört det nångång....
Tackar för länken!
Jag fick två missfall och en utredning av både mig och mannen gjords med fullständiga kromosomodlingar och hormonkoll. Inga fel hittades. Graviditet nummer tre resulterade i lilla Elliot som nu ligger och sover på sin pappas bröst, två veckor gammal. Lycka till tjejer och ge inte upp.
Jag och min sambo har gått igenom 3 missfall men för 2 veckor sen föddes vår älskade lilla Leah, 2 dar före BF. Allt har varit normalt under hela graviditeten (hade några småblödningar innan v 12 men fick komma på UL som visade att allt va bra) Hade precis avslutat en utredning innan jag blev gravid igen men den gav inga svar - inga fel på oss (Hmm....)
Vill bara önska er alla lycka till och fortsätt kämpa!! Jag vet hur jobbigt det är när man väl e inne i hela missfalls-karusellen och hur många gånger man vill ge upp men när det går vägen så e man så otroligt tacksam att få ha en Liten hos sej. Jag ska inte säga att det e värt "besväret" men det gör att missfallen känns mkt lättare.
Kram på er!!
Jag måste säga att det känns aningens bättre att fp höra om alla er som haft flera mf/ma, där de inte hittat några "fel" på er och ni till slut fått er små guldklimpar. Hoppas att jag blir en av er.
Verkligen! Det här var en fin present i allt jävla elände....