• ganesha

barn efter flera missfall

Är det någon som fått barn efter att ha haft 3 eller fler missfall? Var det då något från er utredning som gjorde att det funkade bättre denna gång.

• Svar på tråden barn efter flera missfall
  • Lillhanna

Jag har inget svar på din fråga. Jag vill bara säga att jag också vill vet.

• ganesha

Är det ingen som varit med om det..

• Cico

Hej tjejer!
    Jo, jag är själv ett levande bevis!

Min mamma fick mig och mina 2 systrar efter 6 missfall. Eftersom det är ca 35 år sedan så gjordes aldrig någon utredning. Det verkar ju onekligen som jag ärvt hennes missfallsbenägenhet eftersom jag fått 7 missfall. Jag har å andra sidan gjort utredning, men inget fel har hittades.

Vill passa på att önska er lycka till!

Kram Cico

• ganesha

Lite hopp.. Tack.
    Lycka till till dig..

• Nenali

Här kommer lite hopp
    Jag fick tre missfall innan min dotter föddes för ett år sedan och kan säga att jag inte kände någon som ens fått ETT missfall när jag fick mitt första. Att det var så är för att INGEN pratar om det, det verkar vara lite tabu (konstigt nog). Nu när jag berättat för många om mina missfall har jag märkt att det trots allt är ganska vanligt med fler än ett missfall på raken. Bara i min lilla by (och den ÄR liten) finns det tre st till familjer (som jag vet om) som drabbats- två av familjerna har nu tre barn och den tredje två stycken.

Läkarna hittade inget "fel" på oss vid utredningen, men jag fick ändå ta progesteron samt att jag blev sjukskriven från mitt stressiga jobb tom v12.

//H

• ganesha

Tack, det var lite hopp. Det är väl så att folk inte pratar om det. Vet inte någon av mina vänner som fått missfall. Själv pratar jag om det orkar inte gå och hemlighålla det.
    Vi ska på utredning nu i månaden, känns skönt.

• Sogo

Lite mer hopp. 6 missfall, 3 misslyckade IVF:er, MEN ett friskt barn och en ny i magen.
    Ge inte upp!

• Sogo

Ett tips inför din utredning. Be dem göra kromosmanalyser, något som de inte alltid gör.

• Pilleluring

Jag fick två missfall, och nu är jag i v38, man vet ju inte än att allt är bra, men det verkar ju så. Lycka till!

• Caroline76

Min bästa vänninna fick sin son efter 3 missfall i v 10 och 12.

Svar på tråden barn efter flera missfall