• isisisis

Snällt av FL.

Hej.Jag har vädjat till FL ang äggdonationstrådarna. Att de ska få vara kvar under ÄD. Så att nya kan få råd och hitta trådarna. Det vore katastrofalt annars. Nu har de insett detta,och gått med på en eftergift för vår skull. Så nu kommer trådarna (3 st) att finnas så småningom under äggdonationsrubriken. Kanske är de även kvar här. Vet inte hur de gör. Men för nya människor som behöver råd och stöd tycker jag det är angeläget at hitta oss de vet ju inte at de kan hitta information under medlemmar. Hoppas det är ok för alla. Tror de blev besvikna.

Tack FL och forumvärden.

• Svar på tråden Snällt av FL.
  • villsågärna38

Vilka trådar då? Det finns ju fler än tre ÄD-trådar, vad jag vet är det iaf sex st som har mycket aktivitet och som idag ligger under Medlemsgrupper/Äggdonation istället för Svårt att få barn/Äggdonation.

• isisisis
    villsågärna38 skrev 2010-05-22 11:03:49 följande:
    Vilka trådar då? Det finns ju fler än tre ÄD-trådar, vad jag vet är det iaf sex st som har mycket aktivitet och som idag ligger under Medlemsgrupper/Äggdonation istället för Svårt att få barn/Äggdonation.
    Maila mig om alla som är aktiva då,så får jag komplettera med dessa till forumvärden.
  • Forumvärd
    villsågärna38 skrev 2010-05-22 11:03:49 följande:
    Är det mycket aktivitet i dem och de ligger i medlemstrådarna nu så får de ligga kvar där förtillfället MEN ge mig en länk så lägger jag in de i samlingstrådarna

Så syns de bra i alla fall
    Gift dig inte för pengar, det är billigare att låna dom.
  • Caspianne

Förstår faktiskt inte detta nya upplägg alls?!

Ska medlemsgrupperna för ÄD ligga på OLIKA ställen???

Nej, alla medlemsgrupper för ÄD borde återgå dit de var från början, dvs under forum/svårt att få barn/äd.

Medlemsgrupperna för IVF ligger ju tex kvar under forum /svårt att få barn/Provrörsbefruktning IVF

Snacka om att röra till det på ett forum! {#lang_emotions_yell}

• Forumvärd
    Caspianne skrev 2010-05-24 12:08:02 följande:
    Förstår faktiskt inte detta nya upplägg alls?! Ska medlemsgrupperna för ÄD ligga på OLIKA ställen??? Nej, alla medlemsgrupper för ÄD borde återgå dit de var från början, dvs under forum/svårt att få barn/äd. Medlemsgrupperna för IVF ligger ju tex kvar under forum /svårt att få barn/Provrörsbefruktning IVF Snacka om att röra till det på ett forum!
    Problemet är att om medlemsgrupper per automatik läggs i det allmänna forumet så leder det till att medlemmar som "bara" vill ha svar på en fråga etc och därför skapar en tråd blir utan svar. Det beror på att medlemsgrupper genererar många svar och på så sätt puttar ner övriga trådar i listan.

Det här blir väldigt påtagligt i delar där många är aktiva t.ex i gravidforumet.
    Däremot så är det inte lika många aktiva i 40+ och därför går det att lägga in några väl valda medlemstrådar där utan att få problemet med att vanliga trådar försvinner.
  • Caspianne

Jag förstår problematiken, men ser ändå inte logiken i att ha medlemsgrupper på olika ställen.

Som isisisis skriver så finns oänligt mycket råd & kunnande i Äggdonations-medlemstrådar, och som aldrig kommer nya användare på forumet till kännedom, för att de inte på ett enkelt och logiskt sätt kan hitta dessa.

• Forumvärd
    Caspianne skrev 2010-05-24 14:38:08 följande:
    Jag förstår problematiken, men ser ändå inte logiken i att ha medlemsgrupper på olika ställen. Som isisisis skriver så finns oänligt mycket råd & kunnande i Äggdonations-medlemstrådar, och som aldrig kommer nya användare på forumet till kännedom, för att de inte på ett enkelt och logiskt sätt kan hitta dessa.
    Nej och jag har sett den problematiken så vi kommer att göra omändringar så att det förhoppningsvis blir enklare att hitta.
    Har du idéer kring hur du tror att det skulle kunna gå att förbättra så får du mer än gärna dela med dig av det till mig
Svar på tråden Snällt av FL.