Dag och natt skrev 2011-03-27 14:40:17 följande:
MCT79: Ååååh om jag kunde så skulle jag krama om dig och aldrig släppa dig!
Jag är så ledsen för din skull och förstår precis hur jobbigt det känns. Jag förstår att du är nervös och orolig men du ska se att allt går bra. Jag har ju själv gått igenom tvåstegsabort och fick ta första pillret på lördagen och sen på måndagen så fick jag slidpillrena som satte igång mina värkar. Nu vet jag inte i vilken vecka du är i men ju längre gången man är, desto mer lik en förlossning är det. Det är ju olika för alla men ju kortare desto bättre tror jag det är i allmänhet. Jag kan berätta hur mitt var, bara kort så var mitt avbrytande så sent det är tillåtet med Socialstyrelsens godkännande och det blev ju därför väldigt likt en vanlig förlossning där jag hade väldigt smärtsamma värkar. Ju längre gången - desto ondare gör det. Wilma var ju 21 cm lång så livmodern har ju lite mer att kämpa med då. Jag var dessutom helt groggy av all morfin jag fick i mig. Det tog 5,5 timme innan hon kom ut. Jag blev kvar till dan efter eftersom jag spydde hela tiden och var helt slut. Om du vill veta mer så är det bara att maila så berättar jag givetvis mer. Jag tyckte det var ganska skönt att ha sjukhusets vetekudde på magen.
I dag är det tre månader sen Wilma föddes. På väg i ett annat ärende åkte vi förbi kyrkan där hon kommer att urnsättas i vår. Tårarna bara sprutade... Blev så ledsen, ville bara vara henne nära. Men det ser jag i alla fram emot, att få besöka kyrkogården i sommar och få vara henne nära då.
Kram till er alla!!
Tack Havsklippan,.. det här är ju ingenting mot vad du gått igenom egentligen... jag är idag 12+0.. livmodern växer än, har så tydlig växtvärk... :(( Drar i ljumskarna..
På tisdag kommer jag vara 12+2 då.. så v13.. men fostret motsvarar v9 så den är ju plutteliten.. *alltid nått*
Jag är sååå ledsen för din skull.. :(