• FruW

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

MCT jag är också jätteglad för ditt stöd

• FruW

Gah skrev ett långt inlägg men nästan allt försvann :(

Iaf plutten härlig stegring!!! :D

Jowian, jag har valt att berätta för de flesta nära vännerna. Nu. Det första året, med alla mf, sa jag bara till de absolut närmsta, annars var det en hemlighet. Nu orkar jag inte dölja det mer. Men tror också att det kan va bra att berätta, om man orkar, man möts ofta av förståelse och att den andre kanske har liknande erfarenheter. Ett mf är ju tyvärr ganska vanligt, men absolut inget man pratar om, så det är lätt att känna sig ensam när det händer! Därför är jag så glad över att den här tråden o ni finns!!

En annan aspekt med att berätta om problemen är att man förhoppningsvis slipper fler dumma kommentarer....

• FruW

I morgon är det läkarbesök med bl à Vul för att kolla äl... Ska även ta en diskussion med dr om remiss för Ivf... Nervös för hur det ska gå i morgon, håll tummarna är ni söta!

Kram

• FruW

Tack tjejer, mindre än 3 timmar kvar.... Gaaah!

• FruW

Nu är jag tillbaka.... Läkaren började med att fråga hur det hade gått med pergo under sommaren. När jag svarade att jag är ogravid sa han spontant att jan funderade på att skicka en remiss för Ivf!!!!! Behövde inte argumentera alls, sååå skönt :)

Ska fortsätta med pergo ngn månad till, men gå upp på dubbel dos, samt fortsätta med metformin.

Fick dessutom väga mig, inför läkaren, jobbigt! Men har gått ner ca 10 kg, såå glad!!!

Kram på er

• FruW

Tack tjejer! Har lite blandade känslor inför Ivf, men är glad o tacksam över att få hjälp!

Remissen skickas nu, sen har man 3 mån inom vårdgarantin, då har man ett planeringsmöte, där efter kan det dröja ytterligare ngn månad innan man börjar behandlingen, så kan tänka mig att den startar efter nyår, vilket passar oss perfekt, pga av resan o så... Men nervös för biverkningar, smärta vid ingrepp o så!!

• FruW

Hoho!! Var är ni?? Ni kan ju inte lämna mig alldeles själv i tråden, då måste jag ju JOBBA!!! usch... ;)

• FruW

Tack sofy, ja jag försöker tänka så. O att det är fånigt av mig att va rädd för smärtan vid äggplock o återföring, går allt som det ska sa ju ngt komma UT också, o det ska visst kunna kännas en del... Har jag hört.. ;)

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3