Inlägg från: LillaMy3 |Visa alla inlägg
  • LillaMy3

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Slut på Pergotime på apoteken så får hoppas på att naturen klarer det här med ägglossning själv nu innom rimlig framtid...

Men tänkte jag borde pröva Rosenrot denna cykel för skojs skull Det var snack om att det fanns en bra rr-tråd här på fl. Letat lite, men vet inte vilken som är den "bra". Någon som har en länk?

Någon utan egen äl här som fått äl med rr? Hoppas även på "pergopauseffekten" och "ja ja, kommer ju aldrig få egen äl (inte ens i pergopaus) så detta kommer ju inte funka-effekten"    Med det upplägget kommer jag ju i vart fall inte bli besviken. För chansen att det skulle funka av sig själv anser jag som såååå minimal att då kan jag passa på att önska att jag skall vinna ett nobelpris eller liknande en vacker dag också. Like (o)troligt det

• LillaMy3
    Väntan på en liten skrev 2010-08-02 20:29:35 följande:
    Vad jag har läst mig till så ska man väl äta pergo varannan månad, men jag kanske missuppfattat det hela.
    Jo det kan man också göra. Speciellt om man har egen äl... Har nu inte det så gyn tyckte att jag kunde ta varje cykel. Det blir för övrigt ca var 1 1/2 månad eftersom mina cykler blir lite långa.

Men jag tror risken för att slemhinnorna blir för tunna är större när man tar de varje cykel. Så detta är nog en välbehövd paus ändå. Tänkte också ta mig en tur till gyn när hon är tilbaka från semester så jag får kollat upp hur ting ser ut i en ostimulerad cykel.

Låter härligt med flytt och kärlek i ditt liv Skönt att du mår bättre.
  • LillaMy3
    Väntan på en liten skrev 2010-08-02 20:49:16 följande:
    Jo det är ju nackdelen med pergo tyvärr om jag förstått det rätt. Vet inte om man kan äta Fermanest eller nåt åt det. Jag hade själv problem med för tunn slemhinna vissa cykler, syntes tydligt på blödningsmängden och dess beteende vid mens, riktigt störande är det.

Ska verkligen bli skönt med flytt, behöver en omstart i livet och löve är ju aldrig fel.
    Har aldrig haft riklig mens, och absolut inte nu heller. Så jag är lite bekymrad måste jag erkänna.

Jo Femanest eller annat östrogenprep är nog smart. Skall ta upp det med gyn när jag träffar henne.

Börja om och lite kärlek på det låter som en bra blandning

Sugarrush.
    Så jobbigt *kramom*
  • LillaMy3

Grattis Färnevik! Så underbart att se ett tickande hjärta!

• LillaMy3

Nu var den långt bak igen. Flyttar fram

BIM JULI/AUGUSTI 
    29 ? juli - Mallanis ( första försöket efter MF i maj, MA i nov -09) 
    30 juli - Pancakes (tredje försöket, MA början på april-2010)
    18 aug - Havsklippan (2:a försöket efter MF i juni-10)
    20 aug - Mimmi80 (3 försöket efter MF)
    22 aug Väntan på en liten (3:e försöket efter MA maj-10, nu jäklar ska det bli bebis)
    22 aug - Atti ( 2:a försöket efter MA i juni-10)
    23 aug- Muffe80 (2:a försöket efter MA juni-10)
    24 aug - Mimmi80 (3 försöket efter MF i april, även MF augusti-09)
    27 aug - MCT79 (5:e försöket efter X i jan -10)
    1 sept - Pixan ( 4 försöket efter mf april även mf feb)
    VI SOM VÄNTAT PÅ MENS ELLER NY ÄGGLOSSNING
    Lillamy3 (3e efter mf i maj. Denna gång utan pergo... Förvantar inte äl alls.)
    Tejj
    Polarbjörnen (7:e försöket efter MF nov-09) förväntad ÄL ca 30-31 maj
    Jazmin (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni

VI SOM TAR EN PAUS 
    Maria204

HUR GÅR DET FÖR ER TJEJER SOM VI INTE HÖRT NÅGOT IFRÅN? 

Frikadellen
    Bechi
    Linda840406 
    Tess JH

GRAVIDA 
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 7/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 17/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 5/2-2011
    pinklove BF 6/3-2011
    Smålandsjänta BF 5/3- 2011
    Puttekulan BF 6/3-2011 
    Happiness BF 14/3-2011
    Kolbodatjej BF 16/3-2011
    Färnevik BF 26/3-2011 (6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet...)
    LittleJunia BF 30/3-2011
    Längtan efter liten BF 30/3 2011

• LillaMy3

Tar också RR denna månad i brist på Pergotime. Har ju aldrig äl annars men har liiiite hopp nu ändå. Men det kan ju hända att kroppen pausar i något dumt mellanläge. Skall börja med älstickor snart för att få lite översikt. Har lite ökande flytningar men det kan man ju ha ändå. Skall ge kroppen augusti ut och sen får jag klura vidare på vad jag skall göra. Skall se om jag inte hittar en ny gyn för jag har liksom "kört fast" med den jag har.

• LillaMy3
    Pancakes skrev 2010-08-13 09:56:37 följande:
    Håller tummarna!!! Får lite dåligt samvete för att man håller på och ältar sin ÄL här när vissa har problem att få ÄL överhuvudtaget. Sorry... Kram till dig! Hoppas rosenroten funkar, den verkar ju ha gjort det för många här!
    Behöver inte har dåligt samvete för det Lika jobbigt att det inte tar sig vilket fall som helst!

Ja jag hoppas rr funkar. Tänkte om inte annat kan jag ju bli lite pigg av dem

Ja jag skall ge kroppen augusti på sig nu att sköta sig själv. Tror både den och sinnet mår bra av en pergopaus just nu!
  • LillaMy3

Alltså jag menar inte vilket fall som helst för mig. Utan att det är lika jobbigt för er som för mig. Med eller utan äl! Så tänkte jag...

• LillaMy3
    Längtan efter liten skrev 2010-08-13 21:46:46 följande:
    fredagen den 13 och en rosa flytning på jobbet.. FAN
    Nej! Hoppas det bara var ett ytligt blodkärl och inget annat.
  • LillaMy3
    Happiness skrev 2010-08-14 18:06:01 följande:
    Tittar in och vinkar till er! Självklart får ni en stor hink hcg över er. ....här sprutar det hormoner och jag är sur och irriterad. Har inte kunnat gå ur sängen idag. Detta tar på psyket och jag börjar känna mig riktigt ledsen. Har tagit två Lergigane comp men dom hjälper inte.

Inget mera blod eller färgade flytningar iallafall och det är ju bra....Hoppas ni mår bra tjejer och att ni är många somn plussar snart

MCT79: Du kan tänka 48 timmar framåt från den första stegringen....men det kan ta längre tid för ägget att släppa för vissa., För mig har det tex tagit 3 dygn från utslaget. Så du gör helt rätt som pippar på somn en galning nu. Ta en sväång imorgon också
    Du har inget gammalt FSH över somdu inte behöver just nu också?

Har för övrigt löst mitt pergotimeproblem troligen Men kommer ändå ta en paus från tabletter nu i augusti. Tänkte ge kroppen en chans. Dessutom så passar Augusti näst år väldigt bra för en liten av lite olika anledningar Så eftersom det inte hänt ännu, så gör det inte så mkt om det tar lite mer tid... Bara det inte tar föööör lång tid för ett syskon till vårt lilla troll.
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3