• Tejj

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

sofy skrev 2010-07-06 17:29:24 följande:
    sådär då, hemkommen från läkarbesöket. hon skrev massa remisser, för min sköldkörtel, på min blödarsjuka, på några proteiner, på fsh, lh, hmm.. o så kromosomproven då. och HCG?!?! jag fattar inte.. kan nån vettig härinne förklara? hon gjorde VUL och sa att ja hade tjock o fin slemhinna (har man de efter MF?) men ja iallafall, så sa hon "ja gravid e du inte" (ingen hinnsäck o va hon babbla om. ja skulle haft mens 30 juni men fick MF 25 istället) o sen vill hon ändå ta hcg när ja sa att ja testat neg redan? hon gav mig även gravförbud i 2 (!!!!!) månader.. BUUUUU ;( men hon ville även mäta hcg om några veckor..

jaja lite skum va hon. annars e ja ganska nöjd. prover ska ju tas iallafall, ja ska få prova progesteron nästa gång.. men hon sa också "på många hittar vi inga fel och då e frågan om man orkar gå igenom flera missfall igen om man kanske aldrig kan behålla en graviditet" då kändes de ju bara hopplöst!! nånting borde man ju kunna göra..

sorry för hur vimsig ja låter men mina ögon går i kors, streeess på jobbet o gick upp kl 5 imorse.
    Varför läkarbesök? Nåe som e fel? Har du kanske skrivit o berättat tidigare, men har inte orkat läsa ifatt än....
    Men skönt ändå o få komma o bli undersökt, själv ska jag ringa min läkare imorrn o kolla om jag kan få komma in snart o kolla mig då jag inte har fått en enda ÄL sen mitt MF i mitten av mars... äter provera som hjälper mig att få mens, men har fortfarande ingen ÄL för det =/
  • Tejj
    Tjejen80 skrev 2010-07-06 21:56:05 följande:
    Hej!
    Jag verkar vara i ungefär samma sits som dig. Såg att du ätit provera för att få igång mensen, jag har själv fått primolut nor för att få igång min efter MA i april. Det har nu gått 9 dagar sen jag tog sista tabletten och min mens vill fortfarande inte komma... Hur lång tid tog det för dig? Har inte heller haft nån ÄL sen missfallet =/
    Heeej....
    Tråkigt att höra att du e i ungefär samma sits som mig, men skönt ändå för mig att inte känna mig ensam, för det här är tufft, j-vligt tufft måste jag få säga... att bara gå o vänta, inte ens kunna försöka att göra bebis... bara gå o vänta på ÄL, dag efter dag, vecka efter vecka, månad efter månad.... =/
    Min läkare sa att det skulle ta 2-3dgr efter sista provera tabletten att få mensen, efter 5 dgr höll jag på o gå under då jag inte hade fått den... men dagen efter så kom den.... din kommer nog snart.... hur länge sa läkaren till dig att det skulle ta? Kör du oxå med ÄL stickor, därför du vet att du inte fått nån ÄL? Ingen möjlighet att du kan vara gravid redan? Vet inte vad jag ska göra, måste ha ÄL snart, annars GÅR JAG UNDER =( Ska försöka ringa min läkare nån gång denna vecka....
    Hur känner du för allt det här? Lika jobbigt som jag tycker det är???

*ger styrkekramar till oss båda*
  • Tejj
    Tjejen80 skrev 2010-07-07 08:38:20 följande:
    Tejj:
    Min läkare sa också att mensen ska komma ett par dygn efter sista tabletten.... Det är verkligen skitjobbigt när inte kroppen fungerar som den ska och man kan försöka igen =( Man går och väntar varje dag och ju längre tiden går desto mer nerstämd blir man...Jag har gått med mensvärk av och till nu i ca en månad, börjar bli såååå trött på det nu..
    Har tagit ÄL-test då och då och de ger aldrig utslag, tyvärr visar gravtesten också neg..
    Funderar på om jag ska ringa nån läkare denna veckan och höra vad man ska göra. Ska jag be om en omgång tabletter till och se om det hjälper??
    Jag får också panik om inte ÄL kommer igång snart, då vet man ju iaf att man kan bli gravid! 

Förjävligt att du också har det som mig men då vet vi att vi inte är ensamma om att ha det så här så vi får stötta varann o hoppas att kroppen hoppar igång under sommaren.

*styrkekram*
    Har ringt KK nu på morgonen, de ska ringa upp mig efter lunch... ska kolla med dem då o se vad dom säger om allt... piss o skit att det inte funkar på oss..... vi om nåt är värda en bulle i ugnen snart!!!!!!!!!!!!!!!!

*styrkekramas*
  • Tejj

Jag har blivit tillsagd av KK att jag lika gärna kan sluta äta provera, då dessa tydligen inte hjälper mig med att få mens OCH ÄL..... dock skadar det inte om jag fortsätter äta dem (vilket jag gör i hoppet om att ÄL fortfarande KAN hoppa igång med hjälp av det) o att nu efter semestern ska besöka infertilitetskliniken där dom ska göra några undersökningar av min kropp o ev. få nåt som hjälper mig med ÄL.... så nu ska jag ta semester från ÄL/mens/bebisverkstaden o bara njuuuuta sommar o sol... tittar dock in hit lite då o då, så mig slipper ni ändå inte ;)

Kram kram

o grattis till alla pluss...

Lycka till till er som väntar på det =)

• Tejj
    sugarrush skrev 2010-07-09 09:31:38 följande:
    mimmi80 och pancakes:
    Vår relation har också blivit jättejobbig efter missfallet. 
    Jag och sambon bara bråkar hela tiden.

Min sambo fyllde år igår och jag hade köpt en massa presenter och och sjöng och så.
    Men han vaknade och sade bara att han var sur över en jobbgrej och ville knappt öppna paketen. Kändes rätt... otacksamt... men jag höll masken och försökte muntra upp.

På kvällen var jag inbjuden till en drinkkväll med tjejkompisarna men skippade det för att jag ville gå ut och äta med killen på hans födelsedag. Då satt han bara på restaurangen och sade att jag lika gärna kunde gå tillbaks till tjejerna för att han ändå var sur. jag kämpade med att muntra upp honom i en timme, sedan fick jag nog! Jag blev jättesur och sårad själv, jag tyckte han var otroligt otacksam. Vår planerade mysweekend som vi tänkt åka bort på nu idag trodde han tydligen inte vi skulle åka på längre (eller så ville han inte) för vi hade inte pratat om det nu i veckan alls - det sårade mig såklart det också. 

I vanliga fall hade jag nog inte blivit så sur utan skitit i det och låtit honom sura klart, men nu orkade jag inte sitta och se på en jäkla tjurskalle! Jag vill ju att han ska vara lite glad när jag fixat så mycket för honom! Den främsta orsaken till att jag känner mig så sjukt ledsen just nu är att jag har liksom fullt upp att orka med att bära mig själv nu efter missfallet, och att kämpa med att muntra upp honom för någon (i mina ögon banal) jobbgrej nu kändes helt oöverstigligt.

Så nu har vi bråkat hela morgonen och jag vetifan när det kommer ta slut. Känner mig så trött och kraftlös.
    Jag är så känslig och ledsen, och han säger att jag ska vara ledsen och inte låtsas vara glad, men jag VILL ju FÖRSÖKA vara glad och uppåt. Det blir ju bara skit om man inte ens försöker vara lite glad emellanåt. Men som sagt, mottagandet är ju ganska svalt så jag kanske ska gömma mig under täcket några dagar och bara gråta istället. Känns ju meningslöst alltihop nu.

Sorry för mitt deppiga inlägg...
    Tycker du ska åka bort några dagar själv (eller med någon annan) o unna dig lite xtra..... du är inte värd att sitta hemma o titta på en surpelle o bara få "skit" för saker o ting som du försöker göra för att muntra upp det hela med..... det ger både dig en frihet o honom en tid för att komma över det deppiga o komma på bättre tankar!!

*styrkekramar*
  • Tejj

Hej vänner!

Har tagit en semesterpaus från FL ett tag nu... o gör nog ett längre sådant oxå... Händer inge nytt för mig... får varken ÄL eller mens av proveran som jag ätit för 3e gången nu... har fyllt i papper o skickat till fertilitetsenheten här i stan... ska påbörjas en utredning inom 3mån... innan dess så tror jag att jag tar en paus i allt vad nu FL o bebisverkstad heter.... blir för jobbigt att läsa om alla glada besked, att ena plussar efter den andra, men att jag inte ens kan försöka att plussa... inge illa ment om er... jätte kul att det plussas... är alla värda efter ha funnits i den här tråden... men ändå.... hoppas ni förstår....  nån som kan skriva in mig på "vi som tar en paus" på BIM-listan, då min dator inte verkar vilja kunna kopiera listan själv... =/

Lycka till nu allihopa... så hoppas jag att vi ses snart igen!!

Kramisar
    Tejj

• Tejj

Hej alla gamla (o nya) vänner....
    Nu är jag tillbaka igen... efter ett långt uppehåll här på FL.... men var nog nyttigt... både för kropp o själ.... nu är jag tillbaka med nya krafter.... o ett nytt Plus !!!!!!!!!!!!!!!!!! Äntligen.... 8mån efter mitt MF i Mars -10!!!! Som vi har kämpat.... mensen o ÄL kom inte igång förrän 6mån efter MF i mars.... sen tog det sig på 1a RIKTIGA försöket!!! Guuuu.... måtte detta lilla frö stanna hos mig denna gång... sååååå orolig.... men försöker tänka positivt!!! Vågar dock inte vara glad åt denna graviditet än.... suck....

Nä, fram med BIM listan så jag får skriva in mig!!! Vill inte stå under "Tar en paus" längre!!! =)

Kram kram

• Tejj

Tack så mkt.... ja det känns helt otroligt... ofattbart liksom =)

Av någon anledning kan jag inte kopiera BIM listan o klistra in en ny med mitt namn ändrat.... är det någon som kan vara snäll o göra det åt mig??? BF i slutet av Juli.... 28e kanske.... Tack snälla!!!

• Tejj
    MCT79 skrev 2010-11-22 21:17:32 följande:
    Såååå!!  Du får väl hasta över i den andra tråden och hälsa på där, några av dina gamla vänner börjar bli riktigt tjocka om magen nu! =))
    Tack MCT79!!!!!
    Vet inte om jag vågar mig över dit riktigt än... håller mig nog kvar här ett tag till.... =)

Hur går det för dig då??? Nån lycka? Har inte läst något bakåt här i tråden, eller kollat in din pres... så frågar ist för o läsa mig till det =)
  • Tejj

MCT79.... såg precis på din pres att ni har haft en otroligt otur med era +......
    Hur långt har ni kommit i utredningen?
    *kramar om*

• Tejj

Grattis Med två små!!! Underbar känsla när man ser det där fina + på stickan.... =) Nu håller vi tummarna för att det går vägen för dig, mig o alla andra som plussat o som kommer att göra det snart.....

Vet oxå hur det känns när tiden bara flyger iväg o man förblir ogravid.... vi har försökt nu i över 1.5 år.... det tog mig 8mån innan jag fick igång min mens o ÄL efter jag slutat med p-piller... men det slutade ju i MF i vecka 12.... sen tog det mig 6 mån till innan kroppen hittade tillbaka till mens o ÄL... o nu, ytterligare 2 mån senare, sitter jag här med ett stort fett plus på stickan.... (tog ett till idag för att vara säker på att de andra två inte visat fel, vilket de inte gjorde... jag är ju gravid!!!) men vågar inte ta ut något i förskott... måtte det bara gå vägen denna gång... orkar inte med o få nå mer MF o sen ytterligare en lång väntan på att få igång kroppen igen....

Håller tummarna stenhårt för oss alla här inne att allt ska gå vägen, på ett eller annat sätt!!!!!

• Tejj
    FruW skrev 2010-11-23 21:42:02 följande:
    Med 2 små - Tejj - GRATTIS till plussen! Skönt att se dig här igen Tejj, har funderat på hur det har gått för dig..

Happiest - på mig tog dom 17 rör blod. Jag kommer inte ihåg allt, men det var iaf saltbalans, vitaminer, sköldkörtelhormoner, blodets koagulationsförmåga (propparna!) samt kromosomtest. På sambon tog de 2 rör tror jag, för kromosomtest. Våra prover såg bra ut.. Så nu väntar vi på ett plus, o därefter vidare i behandlingen, antingen trombyl eller med placebo..

Jag var hos en zonterapeut i dag, skönt, o trött är jag.. Ska bli spännande att se om det blir något resultat av det...

Tror äl är över för min del, BIM räknas bli den 4 december..  Jag hoppas klara semesterresan iaf utan blödningar o mensvärk!!!!

Men ärligt, jag måste ha jordens känsligaste livmodertapp/slemhinnor, jag blöder i flera dagar efter vi har haft sex! Liiiite frustrerande, funderar på om blodet kan ställa till det för dom små..?
    Tack för tankarna du haft på mig... börjar sakta men säkert återhämta mig o tro på att det kommer funka.... men ändå...

Hur går det för dig? Grav? med flera... hänvisar till sista orden du skrev om när ni haft sex.... "ställa till för dom små" ???!!!! =)
  • Tejj
    Atti skrev 2010-11-26 08:10:39 följande:

God morgon tjejer.

Denna morgon.... hade inte ens gått upp ur sängen så började jag blöda näsblod, och det var inte lite heller. Jag har bara blött en gång i mitt liv tidigare! Nått konstigt är det.

Men men inte kunde jag låta bli att testa heller... vad tror niGlad Bim -2 eller -3

Helt klart ett Plus, ett svagt sådant, men som kommer att bli starkare o starkare för varje dag!!!! GRATTIS!!!!!!!! Glad
  • Tejj
    Atti skrev 2010-11-29 20:41:19 följande:
    MCT79 skrev 2010-11-29 14:57:22 följande:
    Nu har jag kollat den här tråden 47 gånger sen i fredags.. hur har det gått Atti??
    Det finns bilder i mitt galleri, men jag har en liten känsla att det minskar. De bilder jag har lagt upp är morgontester, sen testade jag även igår kväll och i eftermiddag när jag kom hem från jobbet men de har jag inte laggt in, men de är definitivt svagare. Jag har hållt mig minst 4 timmar men ändå blir de svaga.

Jag är delvis inställd på att det inte kommer att gå vägen.

Vad som än händer så är det menat. Har sagt till maken att om inte detta går vägen så sätter jag in spiral igen och så får bebisverkstaden vara.

Kram på er och ha en bra kväll.
    Varför inte testa clear blue digital gravtest, där står det ju klart o tydligt "Gravid" eller "Inte gravid".... =)
    Men jag tycker dina tester visa på att du är gravid.... helt klart =)
  • Tejj
    FruW skrev 2010-12-09 21:30:42 följande:
    KNUTS - GRATTISSSSSS!!! Åh vad kul, såå härligt med lite positiva nyheter i tråden!! Skrattande

Tejj, tack för gravbacillerna, de behövs!! Hur mår du annars vännen??
    Jo tack jag mår bra..... var på tidigt VUL igår o blev "dessvärre" tillbakaflyttad dryga veckan.... så är bara 6+4 idag.... ca.. men såg det lilla pickande hjärtat, så är glad ändå =) Mår lätt illa om dagarna, ingen energi på jobbet o somnar i soffan varje efm/kv... men annars helt ok =)

Ge inte upp vänner... känner på mig att det kommer bli några härliga julklappar eller nyårsklappar för många av er här inne snart...... bara o kämpa o mysa på ;)
  • Tejj
    FruW skrev 2010-12-09 21:49:30 följande:
    Härligt Tejj, vad gör några dagar när du fick se hjärtat?? Hjärta Myyyys! Så glad för er skull!

Tack för att du tror på oss, i af för mig gör det skillnad, då jag är så dålig på att själv tro på att vi (jag o sambon!) någonsin kommer bli föräldar.. Det där plusset känns otroligt avlägset, och en bebis finns liksom knappt på kartan... Men jag hoppas att du har rätt!! Vill hemskt gärna få ett fint plus i början av nästa år! (BIM 1/1)

Kram från mig
    Vet hur det känns... vi har kämpat i över 1.5 år för att få vårat + så vi hoppas verkligen att denna lilla krabat stannar hos oss nu...... men allt har väl sin tid antar jag... hur tråkigt det än är o få höra det... men är grymt säker på att ni kommer att bli föräldrar snarare än vad ni tror =)

Nu väntar sängen för min del, heeeeeeeeeeelt slut....

Men som sagt, kämpa på vänner... ge inte upp.. snart har ni erat stora feta + o mår illa, är trötta, ömma bröst, halsbränna, kissnödig o allt sånt där "skit" som man ska gå igenom... :P

Gonatt o Kram kram
  • Tejj

*Hoppar in o blåser gravidbaciller på alla i tråden*

*blås, blås, blås, blås, blååååååååååååååååås*

Skrattande

• Tejj

*hoppar in o blåser orkan-gravid-vindar på er alla här inne* Skrattande

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3